Rosberg ruszył z pole position i nie dał sobie ani na chwilę odebrać prowadzenia. Broniący tytułu Hamilton, który triumfował w rozgrywanym od 2014 roku wyścigu w Soczi w poprzednich dwóch latach, startował z 10. pozycji, ale szybko przebił się na podium.

Niewiele brakowało, a Brytyjczyk musiałby startować z alei serwisowej, jednak mechanicy w porę zdążyli usunąć usterkę jednostki napędowej. Przyczyniły się do tego części przywiezione w ostatniej chwili specjalnie do tego celu wynajętym samolotem.

Rosberg wygrał po raz siódmy z rzędu, wliczając trzy wyścigi poprzedniego sezonu. To druga najdłuższa passa w historii - dziewięć razy z rzędu udało się zwyciężyć przed trzema laty Vettelowi oraz w połowie XX wieku Włochowi Alberto Ascariemu.

Na pierwszym okrążeniu doszło do kilku kolizji. Jedna z nich wyeliminowała z zawodów czterokrotnego mistrza świata Niemca Sebastiana Vettela (Ferrari). Sędziowie ukarali później winnego tego zdarzenia Rosjanina Daniiła Kwiata (Red Bull) 10-sekundowym przymusowym postojem w alei serwisowej.

To nie jest tak, że nie lubię Kwiata. Po prostu uważam, że popełnił błąd, podobnie jak dwa tygodnie temu. To nie była moja wina, nie zrobiłbym niczego inaczej - zapewnił Vettel w rozmowie z BBC Radio 5.

W poprzedniej rundzie w Chinach również doszło do incydentu z udziałem Niemca i Kwiata, ale ostatecznie obaj ukończyli zawody na podium. Przed dekoracją doszło między nimi do nieznacznego spięcia - 28-letni Vettel miał pretensje do sześć lat młodszego rywala i przestrzegał go, aby jeździł ostrożniej.

Jeszcze przed pojawieniem się na torze w Soczi samochodu bezpieczeństwa, chaos na pierwszym okrążeniu wykorzystał Hamilton. Startował z 10. miejsca, ponieważ przed trzecią serią kwalifikacji posłuszeństwa odmówił mu silnik, i szybko awansował na piątą pozycję, a na półmetku był już drugi. Kolegi z drużyny nie zdołał jednak dogonić.

W niedzielę minęły dokładnie 22 lata od tragicznego wypadku Ayrtona Senny. Słynny Brazylijczyk prowadził w wyścigu o GP San Marino w 1994 roku, ale w pewnym momencie stracił panowanie nad bolidem i uderzył w betonową bandę. Miał 34 lata. Po raz pierwszy od dnia jego śmierci 1 maja przypadł w niedzielę, w którą odbywa się rywalizacja MŚ Formuły 1