Według danych Nielsen Media Measurement najwięcej widzów oglądało mecz Polska – Szwecja (blisko 4,8 mln) oraz Polska – Serbia (4,1 mln). Zmagania podopiecznych Bogdana Wenty podczas tych spotkań obserwował prawie co czwarty Polak, który w tym czasie oglądał telewizję. W sumie według Nielsen Media Measurement średnia widownia meczów piłki ręcznej na antenie TVP 2 wyniosła 3,5 mln. Pozwoliło to uzyskać publicznej Dwójce 3,81 mln zł przychodu reklamowego (według danych cennikowych, nieuwzględniających rabatów).

– Piłka ręczna okazała się atrakcyjną propozycją dla widzów znudzonych cyklicznymi programami – serialami czy wiadomościami politycznymi. Poza tym zadziałał efekt, który sprawdza się przy tego typu turniejach: zaczęliśmy go dobrze i z każdym kolejnym meczem rosła wśród widzów świadomość, że na TVP można obejrzeć fajne spotkania Polaków – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Zdaniem specjalistów ważniejsze od zysków może być to, że TVP 2 pokonała swoich bezpośrednich rywali w walce o widownię. Miała minimalnie lepszy udział niż TVP 1 (21,4 proc.) oraz zdecydowanie lepszy niż Polsat (13,2 proc.) i TVN (16,2 proc.). Szefów publicznej TV cieszą również świetne wyniki TVP Sport. Stacja, która w minionym roku stała na krawędzi bankructwa, odbiła się od dna dzięki piłkarskim mistrzostwom świata w RPA (ponad 15 mln zł przychodu), a teraz może się dłużej utrzymać na powierzchni dzięki piłkarzom ręcznym. Tam pokazywane są wszystkie mecze mistrzostw w piłce ręcznej.

Podczas meczu Polska – Szwecja TVP Sport zanotowała rekord oglądalności – ponad 426 tys. widzów.