Już ósmy raz z rzędu najbardziej medialnym zespołem została Wisła Kraków. W ponad dwuletniej historii badania „Polska Piłka” lepszą passę zanotował tylko Lech Poznań, który w latach 2010-2011 przez jedenaście miesięcy nie schodził z najwyższego stopnia podium. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w I lidze. W drugiej klasie rozgrywkowej najwyższą medialność uzyskała drużyna, która do tej pory nigdy nie była klasyfikowana nawet w pierwszej trójce zestawienia. Wisła Płock znalazła się na szczycie, nieznacznie wyprzedzając drugą Pogoń Szczecin oraz trzecią Polonię Bytom.

Reklama

Niespodzianki nie było w comiesięcznej klasyfikacji najbardziej medialnych polskich bramkarzy występujących w zagranicznych klubach. Ponownie media najczęściej informowały o poczynaniach Wojciecha Szczęsnego. Pierwszy bramkarz reprezentacji Polski w zestawieniu wyprzedził Artura Boruca i Łukasza Fabiańskiego, którzy już trzeci miesiąc z rzędu zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

W lutym na temat każdego zespołu Ekstraklasy opublikowano więcej materiałów medialnych niż w styczniu. Tak duża tendencja wzrostowa, jak w Ekstraklasie, nie pojawiła się w I lidze. – W styczniu, tradycyjnie już, media mniej uwagi poświęcały polskim drużynom piłkarskim – mówi Tomasz Majka, analityk „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. – W lutym drużyny rozpoczęły przygotowania do rundy rewanżowej. Piłkarze wyjeżdżali na zgrupowania, rozgrywano sparingi, sporo pisano również o transferach. Wszystkie te elementy przełożyły się na znaczne ożywienie medialne. Nieco inaczej sytuacja wyglądała w I lidze, gdzie przerwa zimowa trwa dłużej. Przypuszczam, że wzorem ubiegłego roku, kluby z drugiej klasy rozgrywkowej największy wzrost popularności medialnej zanotują w marcu.