Dziennik.plSport

Poniedziałek, 28 maja 2012

Imieniny: Augustyna, Jaromira, Wilhelma

Pogoda: Warszawa Dziś

temp. 24°C

Justyna Kowalczyk: To jedno wielkie oszustwo

2011-03-03 | Ostatnia aktualizacja: 07:43 | Komentarze: 121 | skomentuj
Justyna Kowalczyk czuje się oszukana

Justyna Kowalczyk czuje się oszukana Fot. Grzegorz Momot / Polska Agencja Prasowa

Justyna Kowalczyk nie wierzy w choroby norweskich biegaczek. Nasza narciarka bez ogródek wypowiedziała się o zawodniczkach chorych na astmę. "Dla mnie to po prostu jedno wielkie oszustwo" powiedziała na antenie TVP Sport Polka.

Pogoda

POLSKA

Poniedziałek 2012-05-28

temp. min 3°C max. 24°C
opady: niewielkie opady

Twoje miasto:

Program TV

Sprawdź program swojej ulubionej stacji:

"Bardzo ciężko pracuję przez dziesięć lat, kiedy wykonuję dużo większą pracę niż osoby, z którymi aktualnie przegrywam. Kiedy tak naprawdę biegnę ostatni kilometr i czuję, że sapię jak lokomotywa - nie mogę już, a później słyszę od różnych osób, że ta bardzo chora, czy te bardzo chore osoby idą tak, że ich nawet nie słychać, to jest dla mnie po prostu jedno wielkie oszustwo. To jest rzecz, przez którą płakałam i od której teraz łamie mi się głos" - powiedziała Kowalczyk na antenie TVP Sport.

"Wiem. Za duże pieniądze wchodzą w grę. I za dużo sportowców w różnych krajach ma z tym problem. Poza tym, są w sporcie naprawdę chorzy i ja w to wierzę. W każdej populacji jakiś procent jest chory. W sporcie też. Cała norweska sztafeta to astmatyczki. Zachorowały po MŚ w Libercu, gdzie medal zdobyła tylko Steira. Nawet w sztafecie nie były na podium. Nie wierzę sportowcom, którzy chorują przed wielkimi imprezami, skąd przywożą później medale" - podkreśla Polka.


Źródło: TVP
Wypowiedzi: 121
1 2 3 4 ... 13 starsze
  • ~Jonek2011-03-09 15:50

    Nie wierzę w chorobę Norweżek. Pani Justyno! Jesteś największą biegaczką narciarską nawet, kiedy przegrywasz z Norweżkami, tylko z Norweżkami. Pracuj tak dalej, i tym ich wykończysz. Ufam, iż kiedyś świat się dowie o wielkim przekręcie w tym sporcie.

  • ~Lodzermensch2011-03-08 07:20

    Pani Justyno, był Chemiczny Ali, jest i Sterydowa Marit, ot co. Nie wygra Pani, bo szwindel ma dłuuugie ręce. Tylko patrzeć, jak powstanie nowa jednostka chorobowa "astma norweskich biegaczek". Kryterium podstawowe - narodowość. Innym nie przysługuje. A do @Marka: nie pisze się "Norwerzki" a "Norweszki". Czy jakoś tak.

  • ~klaudia2011-03-05 08:00

    Myślę, że justynka masz rację . Nagle by tak zachorowały . Szkoda, że nie można tego sprawdzić .

  • ~Mark2011-03-05 00:00

    Justyna masz rację. Jeżeli Norwerzki chcą startować i wygrawać to niech to robia na paramistrzostwach świata. Dla niepełnosprawnych. Ciekawe,że próbuja je popierać dyspozycyjni we władzach sportu dr Smorawiński, nawet Korzeniowski chce dowodzić, że jest astmatykiem. Problem w tym jak podał jeden z profesorów fizjologii, ze ważna jest ilośc środków zażywanych. Biergen
    ma b. mocne dawki wzmacniające wydolność o 15-20 %. Wystarczy. To ona może wygrywać. Trzeba problem nagłaśniać a nie skrywać jak to robią działacze PZN. Czas podjąć decyzje. Zdrowi oddzielnie. Nie ma sensu oglądać nafaszerowane gęsi z Norwegii.

  • ~Bomar2011-03-04 23:28

    Jeżeli masz w rodzinie dr to powinienes wiedzieć co znaczy n. Jezeli nie wiesz to ten twój dr jest taki dr jak ja./Ja nie jestem lekarzem/ Dr n. med. to znaczy doktor nauk medycznych.

  • ~Bomar2011-03-04 23:16

    Jeżeli nie wiesz co znaczy n to ten dr w twojej rodzinie jest taki dr jak Bjoergen jest chora.Dr n med. to znaczy doktor nauk medycznych.Kłania się V klasa szkoły podstawowej.

  • ~re: dr. Ryszard2011-03-04 21:41

    dr n. med Ryszard
    Moze mi wytlmaczysz, co ten tytul oznacza?
    Tez mam dr w rodzinie, ale to nieszczesne "n" ?

  • ~lukandiego@2011-03-04 21:21

    Justynko dla nas i tak jesteś NAJLEPSZA

  • ~dr Ryszard2011-03-04 20:38

    WAŻNE ! ! ! ! Wyjaśnię szybko, gdzie tkwi przekręt i jak można go udowodnić ! ! !
    Nie ma czegoś takiego jak astma powysiłkowa ! Takich terminów używają czasami ludzie niezwiązani z medycyną lub niedouczeni lekarze. Nawet określenie tzw. astma powysiłkowa jest nadużyciem terminologicznym. Można mówić natomiast o indukowanym przez wysiłek skurczu oskrzeli. Komponenty kliniczne niezbędne do rozpoznania astmy to : 1.Bronchospasmus (skurcz oskrzeli) 2.Oedema ( obrzęk błony śluzowej oskrzeli) 3.Dyskrinia !!! ( Nieprawidłowy chemicznie śluz! Fizycznie :nadmiernie lepki, ciągliwy. Podobna komponenta jest również w mukowiscydozie ) Dyskrynia nie występuje ani w skurczu powysiłkowym, ani w spastycznym nieżycie oskrzeli !!!
    Polskie władze sportowe powinny w związku z tym zażądać wyników analizy chemicznej śluzu biegaczek norweskich! Jeżeli władze światowe nie wymagają tego decydującego o rozpoznaniu astmy kryterium, to należałoby zgłosić u Justyny Kowalczyk również tzw. "astmę powysiłkową" i zastosować leki rozszerzające oskrzela. Poprawiają one wentylację płucną u nie-astmatyków o ok. 10-15 % a u astmatyków nawet o 30% !!!
    Jak widzicie powysiłkowy skurcz oskrzeli to nie to samo , co atak astmy.
    Pozdrawiam - dr n.med. Ryszard ( Uniwersytet Wiedeński )

  • ~Koval2011-03-04 18:33

    Jakoś głupio przyjmowalem wypowiedzi Justyny na temat szprycowania się zawodniczek Norwegii. Sądziłem,że Polka sie myli, przemawia przez nią zazdrość. Dzisiaj mowie - myliłem się, za co przepraszam. 100 % astmatyczek w jednej sztafecie? To żart. Pachnie szwindlem na długość największego fiordu. Gdzie są medycy, którzy przysięgali Hipokratesowi. Nie wiem kto to powiedział ...' pecunia non olet"- ale miał rację! Przypomnialem sobię -Wespazjan. Jutro kibicuję pani Justynie.

1 2 3 4 ... 13 starsze

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.
Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Najczęściej komentowane

«