W klasyfikacji generalnej MŚ Tanak ma 180 pkt. Na drugiej pozycji ze stratą 22 pkt plasuje się obrońca tytułu Francuz Sebastien Ogier (Citroen C3 WRC) - 158 pkt, a trzeci jest Belg Thierry Neuville (Hyundai I20 WRC) - 155 pkt.

W imprezie wystartuje Kajetan Kajetanowicz (VW Polo GTi R5). Trzykrotny mistrz Europy, który w powodu problemów technicznych z samochodem musiał zrezygnować z walki w rajdach Argentyny i Chile, w tym roku jechał dotychczas w trzech imprezach. W klasyfikacji WRC2 Polak aktualnie plasuje się na szóstym miejscu z 33 pkt. Liderem jest Meksykanin Benito Guerra (Skoda Fabia R5), który w czterech startach zgromadził 69 pkt. Do klasyfikacji końcowej sezonu pod uwagę będzie branych sześć najlepszych rezultatów z siedmiu startów.

Reklama

Za nami dwa dni długich i kompleksowych testów samochodu. Mam nadzieję, że odczucia podczas rajdu będą podobne do tych z testów, które były naprawdę dobre. Teraz koncentrujemy się już na samych zawodach. Czeka nas trochę zmian względem ubiegłorocznej edycji. Organizatorzy przygotowali nowe odcinki. To zawsze był trudny rajd, z rozciągniętymi dniami rywalizacji. W samą sobotę pokonamy łącznie blisko 160 kilometrów, w tym dwa przejazdy najdłuższego, charakterystycznego i wyjątkowego w tym w rajdzie odcinka Panzerplatte, mierzącego ponad 41 kilometrów - powiedział Kajetanowicz.

Reklama

Organizatorzy przygotowali 19 odcinków specjalnych o długości 344,1 km. W sumie od czwartku do niedzieli załogi przejadą 1228,2 km. Pierwszy OS - St. Wendeler Land (5,2 km) załogi przejadą w czwartek. Start o godz. 19.08. W niedzielę w programie są cztery OS-y. Ostatni, który będzie Power Stage (kierowcy mogą na nim zdobywać dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej mistrzostw świata) - Dhrontal (11,7 km), ruszy o 12.18.

Trasy kilku odcinków specjalnych poprowadzone są wąskimi drogami wśród winnic. W ADAC Rallye Deutschland kierowcy pojadą po nawierzchniach asfaltowych i betonowych. Odcinki specjalne są bardzo szybkie, trudne technicznie.

Reklama

Rajd Niemiec, który jest rundą mistrzostw świata od 2002 roku, ma - podobnie jak kilka innych rund w Europie - problemy finansowe. Wpływy organizatorów są zbyt małe, aby pokryć koszty imprezy, byt imprezy w następnych latach nie jest pewny.

W tym roku rajd zapowiada się jako szczególnie ważny dla ekipy Hyundaia, który ma swoją bazę w Alzenau. Koreański team rozpocznie rywalizację z 24-punktową przewagą nad Toyotą w klasyfikacji mistrzostw świata.

Neuville jest kierowcą, który zapewnił ekipie Hyundaia pierwsze zwycięstwo w historii zespołu w WRC właśnie w Rajdzie Niemiec, w 2014 roku.