Andersson zdobywając w 2007 roku tytuł mistrza świata juniorów, zakończył starty w JWRC i został kierowcą fabrycznym zespołu Suzuki, który zadebiutował wystawiając model SX4 WRC. Początek sezonu 2008 nie był udany, samochód często ulegał awariom i nie dojeżdżał do mety.
Dopiero w końcówce sezonu Suzuki SX4 WRC stało się mniej zawodne, Szwed w rajdach Japonii i Walii GB zajął wysokie 5. miejsce i w klasyfikacji generalnej 2008 roku uplasował się na 12. pozycji.
Według nieoficjalnych informacji Andersson otrzymał propozycję startów Protonem Satria Neo S1600 (auto testował w tym roku podczas rajdu Antibes - Cote d'Azur mistrz Polski Francuz Bryan Bouffier), ale na razie jej nie zaakceptował.
Szwed planował wystartować w styczniu 2009 roku w rajdzie Monte Carlo Peugeotem 207 S2000, ale nie udało mu się zgromadzić wystarczającego budżetu.
W tej sytuacji Andersson nadal szuka zespołu, wiadomo jednak, że propozycji startów nie otrzyma ani z ekipy Forda ani Citroena, dwóch fabrycznych teamów, które pozostały w rajdowych mistrzostwach świata na sezon 2009 po wycofaniu się Suzuki i Subaru.