Był to siódmy start Hołowczyca w najtrudniejszym na świecie rajdzie terenowym. Po dwóch piątych lokatach w 2009 i 2011 roku, olsztynianin zamierzał tym razem walczyć o podium, a nawet - czego nie ukrywał - o zwycięstwo. Jako pierwszy Polak w historii wygrał odcinek specjalny - piąty z Chilecito do Fiambali w Argentynie - oraz prowadził w klasyfikacji generalnej po trzech etapach.

Reklama

Po dziewiątym, z Antofagasty do Iquique w Chile, mimo wywrotki utrzymał trzecią pozycję. Następnego dnia awaria wspomagania układu hamulcowego pozbawiła jednak Hołowczyca nadziei na podium.

"Przyjechałem tutaj, by walczyć o zwycięstwo. Tymczasem strata spowodowana awarią zniszczyła marzenia. Postanowiłem jednak jechać dalej, dla zespołu, dla kibiców" - powiedział Hołowczyc, który po raz pierwszy wystartował w Rajdzie Dakar w 2005 roku samochodem Mitsubishi Pajero, zajmując 60. miejsce.

Starty Krzysztofa Hołowczyca w Rajdach Dakar:

2005: Mitsubishi Pajero - 60. miejsce

2006: Nissan Pickup - problemy z silnikiem jeszcze w Hiszpanii, wycofał się po 4. etapie

2007: Nissan Navara - nie ukończył z powodu wypadku na 13. etapie

2009: Nissan Navara T1 Super Production - piąte miejsce

Reklama

2010: Nissan Navara T1 Super Production - awaria auta na 9. etapie; do tego czasu był szósty

2011: BMW X3 CC - piąta lokata

2012: Mini All 4 Racing - dziesiąte miejsce