Przed rokiem, 45. Super Bowl przyciągnął przed odbiorniki najwięcej osób w historii amerykańskiej telewizji. 111 mln mieszkańców tego kraju (liczba ludności wynosi ok. 312 mln) oglądało rywalizację Green Bay Packers i Pittsburgh Steelers (31:25). Dla porównania, finał piłkarskich mistrzostw świata w RPA między Hiszpanią a Holandią zgromadził 24,3 mln widzów.
Dlatego też ceny są tak wysokie. Często duże koncerny na ten dzień szykują wyjątkowe spoty. W niedzielę w reklamie słodyczy M&Ms, po raz pierwszy obok występujących zwykle "gadających cukierków" w kolorze żółtym i czerwonym, pojawi się trzeci, brązowy i w dodatku płci żeńskiej. Widzowie zobaczą też osiem modeli samochodów, które w najbliższym czasie trafią do sprzedaży.
Innym nieodłącznym elementem Super Bowl jest występ muzycznej gwiazdy w przerwie meczu. Tym razem publiczności zaprezentuje się Madonna, która zaśpiewa sześć utworów. Wśród nich zupełnie nowy "Give Me All Your Luvin".
Spotkanie Patriots - Giants będzie dla tych pierwszych świetną okazją do rewanżu. Cztery lata temu w finale w Arizonie grały te same drużyny. Nowojorczycy zwyciężyli wtedy 17:14. W sezonie zasadniczym lepiej spisywał się zespół z Foxborough (bilans 13-3). Giants wygrali dziewięć spotkań i ponieśli siedem porażek.
Patriots w najważniejszym meczu sezonu wystąpią po raz siódmy. Trofeum zdobywali trzykrotnie (2001, 2003-04). Ich niedzielni rywale także mają w dorobku trzy triumfy (1986, 1990 i 2007), ale odniesione w czterech próbach.
Indianapolis uczestników Super Bowl będzie gościło po raz pierwszy. Obiekt Lucas Oil Stadium został oddany do użytku w 2008 roku. Kosztował ponad 700 mln dolarów; na jego trybunach może zasiąść 70 tysięcy widzów. Posiada składany dach. Na co dzień jest domem dla drużyny Indianapolis Colts.