Szef F1 Bernie Ecclestone uważa, że wszystkie teamy mają podpisane umowy do 2012 roku i do tego czasu żadne zmiany nie są przewidywane.
FOTA chce m.in. zmienić system punktowy w wyścigach. Za zwycięstwo proponuje przyznawać 12 pkt (obecnie 10 pkt), za drugie miejsce - 9 pkt (8 pkt), za trzecie - 7 pkt (6 pkt). Punktowanie pozostałych miejsc zajętych w wyścigach nie ulegnie zmianie. Przewiduje się także skrócenie dystansu wyścigu z obecnych 300 do około 250 kilometrów. Dzięki temu wytrzymałość silników i skrzyń biegów będzie dłuższa, co zmniejszy koszty utrzymania zespołu w sezonie.
Jeszcze w tym roku FOTA proponuje ograniczenie do ośmiu liczby silników, jakimi w sezonie może dysponować jeden zawodnik oraz ograniczenie możliwości korzystania z tuneli aerodynamicznych przy pracach konstrukcyjnych. W planie jest także zmniejszenie czasu przeznaczonego na testy.
W 2010 roku FOTA w celu redukcji kosztów widzi możliwość ustalenia stałej ceny - 5 mln dolarów za silniki, 1,5 mln za skrzynie biegów oraz od 1,5 do 2 mln za kompletny, standardowy system odzyskiwania energii kinetycznej KERS na zespół w sezonie.