Renault złożyła skargę na Racing Point (dawny Force India), którego właścicielem jest kanadyjski miliarder Lawrence Stroll po Grand Prix Styrii na torze Red Bull w Austrii. Francuski team oprotestował wloty powietrza do hamulców w modelu RP20, którymi jeżdżą Meksykanin Sergio Perez i Kanadyjczyk Lance Stroll.

Reklama

Zdaniem przedstawicieli teamu Renault zostały one zaprojektowane tak, że pozwalają m.in. na skuteczniejsze chłodzenie układu hamulcowego w RP20, co później pozwala kierowcom na późniejsze hamowanie przed zakrętem i przez to zyskiwanie setnych części sekund nad rywalami. Francuzi mieli także zastrzeżenia do przewodów hamulcowych, które - ich zdaniem - zostały skopiowane w stu procentach z Mercedesa.

Zespół Sędziów Sportowych (ZSS) pracujący podczas GP Styrii uznał pozew Renault, pomimo argumentów obrony informujących, że zakwestionowany projekt wlotów powietrza z tegorocznego modelu RB20 pochodził z Mercedesa W10 używanego przez mistrza świata Lewisa Hamiltona w poprzednim sezonie.

Reklama

Racing Point otrzymał także naganę, już bez konsekwencji finansowych, za wykorzystanie takich samych wlotów powietrza w następnych wyścigach na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii.

Racing Point zapowiada odwołanie od decyzji FIA.

Klasyfikacja konstruktorów (* oznaczono zespół ukarany):
1. Mercedes 146 pkt
2. Red Bull 78
3. McLaren 51
4. Ferrari 43
5. Renault 32
6. Racing Point (*) 27
7. AlphaTauri 13
8. Alfa Romeo 2
9. Haas 1
* - kara 15 pkt dla Racing Point