Konstrukcja auta została wzmocniona, a wnętrze zaadaptowano do przewozu rannych z linii frontu. W przedsięwzięciu pośredniczy Weronika Marczuk-Pazura i Towarzystwo Przyjaciół Ukrainy.
Pierwotnie Ford został dostosowany przez Innovation AG do celów rajdowych. Pojazd wygrał m.in. Africa Eco Race w 2018 roku, przejechał też dwie rundy Pucharu Świata Cross Country. Startował w klasie pojazdów produkcyjnych, czyli T2, w barwach zespołu R-Six Team, którego liderami są Albert Gryszczuk i Robert Jan Szustkowski.
Nie mogliśmy nie zareagować na sytuację, w jakiej znaleźli się Ukraińcy. Pomagamy tak, jak potrafimy najbardziej efektywnie, czyli służąc naszą wiedzą, doświadczeniem i technologią. Bardzo szybko ustaliliśmy możliwości wsparcia z Weroniką Marczuk i Towarzystwem Przyjaciół Ukrainy. Adaptacja rajdowego pojazdu została przeprowadzona w ścisłej konsultacji z ukraińskimi żołnierzami. Okazało się, że jego specyfikacja pasuje do ekstremalnych warunków wojennych – podkreślił Gryszczuk, prezes Innovation AG.
Firma ze Zgorzelca specjalizuje się w przebudowach i remontach pojazdów rajdowych i specjalnych. Planuje zbudować elektryczny samochód, który wystartuje w Rajdzie Dakar.