Na trzeciej pozycji uplasował się polski zespół Inter Europol Competition, w którym kierowcą jest Jakub Śmiechowski.
W Team WRT w tym roku partnerami Kubicy są Szwajcar Louis Deletraz, z którym Polak triumfował w 2021 w European Le Mans Series, oraz urodzony w Angoli Portugalczyk Rui Andrade.
Kierowcy WRT w doskonałej dyspozycji
Kierowcy WRT na trudnym torze Spa pokazali, że są w doskonałej dyspozycji na dwa tygodnie przed prestiżowym, 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Kubica dwa razy prowadził na Spa bolid swojego teamu. Na 40 minut przed końcem, po zmianie opon i zatankowaniu, za kierownicą usiadł lider ekipy Deletraz, który świetnie wypadł w kwalifikacjach.
Szwajcar wyjechał na tor na siódmej pozycji, ale szybko odrabiał straty do rywali, którzy także musieli zjechać do pit stopu na wymianę opon i tankowanie. Na ok. 10 minut przed metą Team WRT i prowadzący w wyścigu United Autosports zjechali na ostatnie tankowanie. Szybciej uwinęli się mechanicy belgijskiej ekipy i Deletraz jako pierwszy wrócił na tor.
Jego przewaga nad Brytyjczykiem Tomem Blomqvistem, który prowadził samochód rywali, początkowo była minimalna, ale Szwajcar pojechał doskonale, na każdym okrążeniu swoją przewagę powiększał o ponad sekundę i ostatecznie niezagrożony jako pierwszy zameldował się na mecie.
Trzecie miejsce wywalczyła polska ekipa Inter Europol Competition, w której - obok Śmiechowskiego - wystąpili Fabio Scherer i Albert Costa. To ich pierwsze podium w cyklu WEC.
Po trzech wyścigach w klasyfikacji LMP2 na czele jest nadal United Autosports z dorobkiem 66 pkt, a ekipa Orlen WRT awansowała na drugą lokatę - 58 pkt.
W klasyfikacji Hypercar, tak samo jak w dwóch poprzednich rundach w USA i Portugalii, triumfowały dwie załogi Toyoty. Pierwsze miejsce na podium tym razem wywalczyli Kamui Kobayashi, Mike Conway i Jose Maria Lopez.
Sezon 2023 długodystansowych mistrzostw świata WEC obejmuje siedem rund. Ostatnia - ośmiogodzinny wyścig w Bahrajnie - odbędzie się 4 listopada.
Kubica już po raz drugi w karierze jest związany z belgijskim teamem. W 2021 roku startował w jego barwach w 24 Le Mans, gdzie team był bliski zwycięstwa, ale na minutę przed końcem rywalizacji doszło do awarii samochodu. 38-letni krakowianin w sezonie 2023 jest nadal wspierany przez PKN Orlen. Polak jest wciąż ambasadorem tej marki, a koncern pozostał w F1 jako partner zespołu Alpha Tauri. Kubica już w tym projekcie osobiście nie bierze udziału.