"W piłkarskim świecie Barcelona była od zawsze - do tej pory - unikatem. Brak reklam był znakiem rozpoznawczym. To było znakomite. Czy dla zwiększenia dochodów warto tracić coś, co było niezaprzeczalną, unikalną wartością? Nie podoba mi się to" - powiedział Cruyff katalońskiej gazecie El Periodico de Catalunya.
10 grudnia władze Barcelony podpisały gigantyczny kontrakt reklamowy - w wysokości 30 milionów euro rocznie - z Qatar Fundation. Będzie obowiązywał do końca sezonu 2015/16. Łączny zysk klubu wyniesie 165 mln euro, z czego 15 zasili tegoroczny budżet. To najwyższa umowa sponsorska w historii klubu piłkarskiego.
Od lat piłkarze Barcelony występują wyłącznie z jednym logo na koszulkach - UNICEF. Z tego tytułu klub przekazuje tej organizacji około dwóch milionów euro każdego roku. Znaczek Qatar Foundation będzie umieszczony obok, a strony uznały, że nie będą kolidować ze sobą, ze względu na niekomercyjny charakter fundacji założonej w 1995 roku przez emira Kataru, szejka Hamada Bin Khalifa Al Thaniego.