Międzynarodowa Konferencja Biznesu Piłkarskiego organizowana jest w Polsce od 2008 roku. Jej celem jest wymiana wiedzy, doświadczenia i poglądów wśród przedstawicieli szeroko rozumianej branży piłkarskiej z Europy Zachodniej oraz Środkowowschodniej. Obecność fachowców i praktyków światowej sławy stawia FBC w gronie najbardziej prestiżowych wydarzeń o tematyce piłkarskiej w tej części Europy.

Reklama

W tym roku wśród prelegentów FBC znajdą się zarówno przedstawiciele klubów piłkarskich, menedżerowie reprezentujący najlepsze firmy doradcze, dyplomaci - m. in. ambasadorowie oraz przedstawiciele ambasad państw-gospodarzy UEFA EURO 2008 (Austrii i Szwajcarii) oraz FIFA WORLD CUP 2010 (Republiki Południowej Afryki).

Głównymi tematami poruszanymi podczas 3 edycji FBC będą:
• Biznesowy rozwój klubu piłkarskiego
• Wykorzystanie przewag biznesowych sponsoringu piłkarskiego
• Biznesowe relacje z kibicami piłkarskimi
• Ekonomiczne i społeczne znaczenie turniejów piłkarskich



Podczas omawiania zagadnień związanych z biznesowym rozwojem klubu piłkarskiego swoje uwagi wygłoszą m.in. David Cook - dyrektor ds. Rozwoju Celtic Glasgow i Carsten Cramer - dyrektor Sprzedaży, Marketingu i Rozwoju Borussia Dortmund. Będą dzielić się ze słuchaczami doświadczeniem w zarządzaniu i zdobywaniu nowych środków finansowych na rozwój klubów oraz odpowiednim wykorzystaniem potencjału związanego z nowoczesnymi stadionami piłkarskimi.

Reklama

Uczestnicy konferencji poznają tajniki profesjonalnie zorganizowanego merchandisingu, sklepu kibica czy też dowiedzą się w jaki wpływ na rozwój klubu piłkarskiego ma komfortowo wyposażone miejsce do obsługi VIP-ów (tzw. Hospitality). Bardzo się cieszę będę mógł podczas FBC podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, które zdobyłem przez ostatnie lata. Uważam, że większość klubów piłkarskich ma ogromny potencjał i charyzmę, trzeba ją tylko dostrzec i umiejętnie wykorzystać - mówi Carsten Cramer, dyrektor Sprzedaży, Marketingu i Rozwoju Borussia Dortmund.

Organizatorami konferencji są: Advertising Group – zrzeszająca firmy z branży marketingu sportowego, ESB Event Sport Business - podmiot, posiadający 15-letnie doświadczenie w zakresie piłkarskiego biznesu, Sport+Markt - wiodące przedsiębiorstwo, oferujące przedsiębiorstwo w branży usług hospitality i organizacji eventów oraz Sports Hospitality - specjaliści w obsłudze cateringowej i eventowej stadionów piłkarskich. Wydarzenie wspiera również grupa medialna SportLive24 S.A.