Drugi jest Hiszpan Dani Sordo (Citroen C4 WRC) ze stratą 22,7 s, a trzeci Sebastien Ogier (Citroen C4 WRC) - 25,6 s. Loeb i Sordo są fabrycznymi kierowcami teamu Citroena, Ogier wraz Finem Kimi Raikkonenen jeżdżą w ekipie juniorów.

Na czwarte miejsce awansował kierowca fabrycznego zespołu Forda Fin Jari-Matti Latvala jadący Focusem WRC, który po pierwszej pętli był piąty. Bardzo szybko pojechał popołudniowe odcinki specjalne, wygrywając dwa z nich.

Reklama

"Ostatnie odcinki pojechałem na 95 procent, nie chciałem ryzykować. Do zakończenia rajdu mamy do przejechania jeszcze w sobotę i niedzielę dwanaście odcinków, będzie czas na walkę. Walczę przecież o tytuł, stracić go przez zbyt szybką jazdę, nie ma sensu. Mam ponad 20 sekund przewagi, to zapas, który pozwoli mi spokojnie przespać noc" - powiedział Loeb.

Początkowo dobrze jechał rywalizujący w SWRC Michał Kościuszko (Skoda Fabia S2000). Kierowca z Krakowa objął nawet prowadzenie w klasie po trzecim OS-ie, na czwartym pojechał jednak minimalnie wolniej i po pierwszej pętli był na drugiej pozycji. Prowadził Norweg Eyvind Brynildsen (Skoda Fabia S2000), Kościuszko tracił do niego tylko 2,5 s.

Na popołudniowych odcinkach zaczęły się problemy techniczne; awarii uległ amortyzator i Kościuszko spadł na trzecią pozycję. Prowadzi Brynildsen, do którego Polak traci 22,5 s.

Do 2008 roku francuską rundą rajdowych mistrzostw świata był Rajd Korsyki, uważany przez kierowców za jeden z najtrudniejszych w sezonie. Jesienią ubiegłego roku Automobilklub Francji zdecydował o przeniesieniu eliminacji mistrzostw świata z Korsyki do Alzacji. Miejsce Tour de Corse zajął w kalendarzu mistrzostw Rallye de France - Rallye d'Alsace.

Klasyfikacja po pierwszym dniu:

1. Sebastien Loeb (Francja/Citreon C4) 1:18.27,8
2. Dani Sordo (Hiszpania/Citroen C4) strata 22,7 s
3. Sebastien Ogier (Francja/Citreon C4) 25,6
4. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Focus) 41,8
5. Petter Solberg (Norwegia/Citroen C4) 45,8
6. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 1.50,8