Drugi był wicemistrz Europy z 2009 roku Michał Sołowow (Ford Fiesta S2000), tracąc do zwycięzcy 1.12,3. Kubica, który zwyciężył w klasie A6, wyprzedził w klasyfikacji generalnej kilku kierowców dysponujących nowocześniejszymi i bardziej zaawansowanymi technologicznie samochodami S2000, które mają napędzane cztery koła, podczas gdy Renault Clio R3 Polaka jest tylko przednionapędowe.

Reklama

Kubica, który start w rajdzie traktował treningowo, wygrał 3 z 14 odcinków specjalnych. Trasa prowadziły fragmentami po drogach najstarszego na świecie rajdu Monte Carlo. Na piątej pozycji uplasował się Maciej Oleksowicz (Ford Fiesta S2000), ze stratą 7.37,3, a na siódmej Szymon Ruta (Peugeot 207 S2000) - strata 8.06,3.

W klasyfikacji generalnej rajdowych ME liderem jest Włoch Luca Rossetti (Fiat Punto Abarth S2000), który w imprezie nie startował, gdyż tytuł mistrzowski zapewnił sobie już wcześniej. Ostatnią w sezonie 2010 rundą mistrzostw Europy będzie szwajcarski rajd International du Valais, w dniach 28-30 października.