Były kierowca teamu Subaru Rally Team z których wywalczył tytuł ujawnił, że prowadzi zaawansowane rozmowy z potencjalnymi sponsorami, którzy chcą zaistnieć na rynku sportów motorowych.

Reklama

„Jestem także w kontakcie z producentami samochodów wyczynowych. Rozmowy toczą się z dwoma ekipami, które wyraziły zainteresowanie moją propozycją i są gotowe podjąć się przygotowania rajdówki. Oczywiście najbardziej jestem zainteresowany prowadzeniem ekipy w topowej klasie WRC, która od 2022 roku ma ulec zasadniczej zmianie” – powiedział 46-letni Norweg.

Od 2022 roku z rajdowych mistrzostw świata mają zniknąć samochody WRC, a pojawią się auta Rally 1. Najważniejsze zmiana proponowana przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA) to wprowadzenie napędu hybrydowego, który – jak wynika ze wstępnych założeń – zmniejszy koszty budowy i eksploatacji samochodu.

Oszczędności mają dać także uproszczone rozwiązania techniczne – tylko pięciobiegowa skrzynia biegów, mniej skomplikowane zawieszenie, brak chłodzonych cieczą hamulców, wyeliminowanie aktywnego centralnego mechanizmu różnicowego.

Reklama

Nieoficjalnie mówi się, że Solberg tą drogą chce zbudować zespół dla swojego syna 18-letniego Oliveira, który już odnosi spore sukcesy w juniorskich kategoriach.

„To plotki. Mój syn idzie w sporcie swoją drogą, służę mu oczywiście radą i pomocą, ale zespół chcę budować dla własnej satysfakcji. Dobrze znam rajdy, ich specyfikę, dlatego sądzę, że moje doświadczenie warto wykorzystać. Ale oczywiście w przyszłości nie wykluczam, że Oliver znajdzie się wśród kierowców, którymi mój team będzie zainteresowany” – dodał.

Solberg, który wygrał trzynaście rajdów w mistrzostwach świata, oficjalnie karierę zakończył w 2012 roku. Z motorsportem się jednak nie rozstał, rozpoczął starty w rally-crossie, gdzie dwa razy – w 2014 i 2105 roku - zdobył tytuł mistrza świata.

Później okazjonalnie startował w rajdach niższej rangi, po raz ostatni w rajdowych MŚ wziął udział w 2018 roku w Anglii, gdy jechał VW Polo R5 w kategorii WRC2.

Reklama

„Zmiany techniczne od 2022 roku wprowadzą na rajdowe trasy samochody z napędem hybrydowym. To będzie rewolucja, a już przecież wiadomo, że nie wszyscy dzisiaj jeżdżący zawodnicy, są hybrydami zainteresowani. Będą nowe wyzwania, dlatego chcę się z nimi zmierzyć” – zakończył Solberg.

Norweg już raz miał swój team w mistrzostwach świata. Od 2009 do 2011 roku startował w barwach założonego przez siebie zespołu Petter Solberg World Rally Team.

Po zakończeniu sezonu 2011 podpisał kontrakt z fabrycznym zespołem Forda na sezon 2012, gdzie zastąpił Fina Mikko Hirvonena.