Były kierowca teamu Subaru Rally Team z których wywalczył tytuł ujawnił, że prowadzi zaawansowane rozmowy z potencjalnymi sponsorami, którzy chcą zaistnieć na rynku sportów motorowych.

Reklama

„Jestem także w kontakcie z producentami samochodów wyczynowych. Rozmowy toczą się z dwoma ekipami, które wyraziły zainteresowanie moją propozycją i są gotowe podjąć się przygotowania rajdówki. Oczywiście najbardziej jestem zainteresowany prowadzeniem ekipy w topowej klasie WRC, która od 2022 roku ma ulec zasadniczej zmianie” – powiedział 46-letni Norweg.

Od 2022 roku z rajdowych mistrzostw świata mają zniknąć samochody WRC, a pojawią się auta Rally 1. Najważniejsze zmiana proponowana przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA) to wprowadzenie napędu hybrydowego, który – jak wynika ze wstępnych założeń – zmniejszy koszty budowy i eksploatacji samochodu.

Oszczędności mają dać także uproszczone rozwiązania techniczne – tylko pięciobiegowa skrzynia biegów, mniej skomplikowane zawieszenie, brak chłodzonych cieczą hamulców, wyeliminowanie aktywnego centralnego mechanizmu różnicowego.

Nieoficjalnie mówi się, że Solberg tą drogą chce zbudować zespół dla swojego syna 18-letniego Oliveira, który już odnosi spore sukcesy w juniorskich kategoriach.

„To plotki. Mój syn idzie w sporcie swoją drogą, służę mu oczywiście radą i pomocą, ale zespół chcę budować dla własnej satysfakcji. Dobrze znam rajdy, ich specyfikę, dlatego sądzę, że moje doświadczenie warto wykorzystać. Ale oczywiście w przyszłości nie wykluczam, że Oliver znajdzie się wśród kierowców, którymi mój team będzie zainteresowany” – dodał.

Solberg, który wygrał trzynaście rajdów w mistrzostwach świata, oficjalnie karierę zakończył w 2012 roku. Z motorsportem się jednak nie rozstał, rozpoczął starty w rally-crossie, gdzie dwa razy – w 2014 i 2105 roku - zdobył tytuł mistrza świata.

Później okazjonalnie startował w rajdach niższej rangi, po raz ostatni w rajdowych MŚ wziął udział w 2018 roku w Anglii, gdy jechał VW Polo R5 w kategorii WRC2.

Reklama

„Zmiany techniczne od 2022 roku wprowadzą na rajdowe trasy samochody z napędem hybrydowym. To będzie rewolucja, a już przecież wiadomo, że nie wszyscy dzisiaj jeżdżący zawodnicy, są hybrydami zainteresowani. Będą nowe wyzwania, dlatego chcę się z nimi zmierzyć” – zakończył Solberg.

Norweg już raz miał swój team w mistrzostwach świata. Od 2009 do 2011 roku startował w barwach założonego przez siebie zespołu Petter Solberg World Rally Team.

Po zakończeniu sezonu 2011 podpisał kontrakt z fabrycznym zespołem Forda na sezon 2012, gdzie zastąpił Fina Mikko Hirvonena.