"Te działania to skutek przede wszystkim likwidacji sesji testowych w trakcie sezonu i ograniczenia elementów aerodynamicznych w nadwoziach bolidów. Właśnie te dwa departamenty obejmie restrukturyzacja" - czytamy w oświadczeniu Renault.

Reklama

W poniedziałek holenderska grupa kapitałowa ING zapowiedziała, że po 2009 roku wycofuje się ze sponsorowania ekipy Renault (rocznie przekazywała na ten cel około 100 mln euro) oraz dalszego inwestowania w Formułę 1.

Dzień później dyrektor sportowy teamu Flavio Briatore zapewnił, że przyszłość jego zespołu nie jest zagrożona, chociaż w tej sytuacji musi się on rozglądać na nowym tytularnym sponsorem. Według niego zwalczyć skutki kryzysu pomoże restrukturyzacja i ograniczenie niepotrzebnych wydatków.

Ubiegłoroczne MŚ Formuły 1 Renault zakończył na czwartym miejscu w klasyfikacji konstruktorów. Piąty wśród kierowców był dwukrotny mistrz świata (2005-06) Hiszpan Fernando Alonso, a dwunasty Brazylijczyk Nelson Piquet junior.