Bayern Monachium, zwycięzca tegorocznej edycji Ligi Mistrzów, jest obecnie najwyżej notowaną marką w światowym futbolu - takiej oceny dokonała londyńska firma konsultingowa Brand Finance.

Reklama

Bawarski klub wyprzedził w notowaniach brytyjskich ekspertów dotychczasowego lidera - Manchester United.

Według szacunków Bayern Monachium, który sięgnął ostatnio również po tytuł mistrza Niemiec oraz po krajowy puchar, przez ostatni rok finansowy zwiększył wartość swojej marki o 51 mln dolarów do ok. 860 mln dol. (2,8 mld złotych).

Manchester United - który z kolei został mistrzem Anglii - w ciągu ostatnich 12 miesięcy stracił na wartości ok. 20 mln dol. i obecnie wyceniany jest na 837 mln.

Na trzecim miejscu w rankingu londyńskich finansistów znajduje się Real Madryt. „Królewscy”, którzy udział w Lidze Mistrzów zakończyli na półfinale (wyeliminowani przez Borussię Dortmund), a krajową ligę ukończą na drugim miejscu - za Barceloną - są warci w przybliżeniu 621 mln dolarów. Barcelona znajduje się na czwartym miejscu w notowaniu - jej wartość określono na 572 mln dol.