272 mln zł - tyle zarobiła Telewizja Polska na reklamach emitowanych przy skokach Adama Małysza. Raport podsumowujący obecność w mediach naszego skoczka sporządził instytut badawczy TNS OBOP - informuje press.pl.
Z raportu wynika, że w sezonie 1999/2000, kiedy skoczek jeszcze nie wygrywał, TVP zarobiła na reklamach emitowanych przy transmisjach skoków narciarskich jedynie 0,2 mln zł.
Najwięcej, bo aż 37,9 mln TVP zarobiła na Małyszu w sezonie 2004/2005. W kolejnych czterech sezonach, do 2009 roku - średnio 20 mln zł.
Pod koniec swojej kariery Małysz znów zaczął przynosić nadawcy rekordowe zyski. W sezonie 2009/2010, kiedy zajął drugie miejsce na Igrzyskach Olimpijskich i w Turnieju Skandynawskim, reklamy przy transmisjach przyniosły TVP 31,7 mln zł, a w ostatnim, właśnie zakończonym dla niego sezonie 2010/2011 – 35 mln zł.