"Wziąłem w leasing BMW X6. Miałem wątpliwości. Myślałem: <po co mi to auto? Drogie jak cholera, luksusowe jak cholera>. Ale chciałem spełnić swoje marzenie! Ciężką pracą zarobiłem pieniądze i postanowiłem sprawić sobie radość" - mówi nasz mistrz.
"I pomyśleć, że kilkanaście lat temu Małysz marzył o... małym volkswagenie golfie. Ostatnio opowiadał o tym, jak pojechał do Holandii w poszukiwaniu takiego samochodu" - czytamy w "Fakcie".
"To było przed Wielkanocą w 1996 roku. Wcześniej wygrałem zawody Pucharu Świata w Oslo i zarobiłem na samochód. Pojechałem ze szwagrem do Holandii i tam znaleźliśmy poobijanego golfa dwójkę, o którym marzyłem. Przywieźliśmy go do Polski i naprawiliśmy" - wspomina Małysz.
Rok później golfa zamienił na audi A3. Też poobijane.
"Tak spełniały się moje marzenia motoryzacyjne. Na tym punkcie mam hopla" - dodaje w "Fakcie" dwukrotny srebrny medalista igrzysk w Vancouver.
Jego nowe auto kosztuje masę pieniędzy. Za BMW musiał wyłożyć około 300 tysięcy złotych. "Jest wygodne i mocne - silnik ma 300 koni mechanicznych. Małysz nie szaleje jednak jeżdżąc po polskich drogach. Ostatnio ma sporo spraw do załatwienia, a za kilka dni - w weekend - czekają go kolejne starty w Pucharze Świata" - pisze "Fakt".
BMW X6 z silnikiem diesla:
- pojemność silnika: 2993 ccm
- moc maksymalna: 286 KM/210 kW (przy 4400 obr./min)
- typ napędu: na 4 koła
- skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6,9 sekundy
- prędkość maksymalna: 236 km/h
- zużycie paliwa: w mieście 10,5 l/100 km, w trasie: 7,1
- pojemność zbiornika paliwa: 85 l
- cena wersji podstawowej: 273 000 zł
p