Loeb i drugi kierowca fabrycznego zespołu Citroen Hiszpan Dani Sordo (obaj pojadą samochodami Citroen C4 WRC) przed rajdem przeprowadzili ma mazurskich trasach dwudniowe testy. W ich trakcie ustawiano zawieszenia samochodów, testowano ogumienie.
Obaj czołowi kierowcy świata przyznali, że szutrowe trasy Rajdu Polski są podobne do tych, na jakich rozgrywany jest Rajd Finlandii. W Polsce odcinki są jednak bardziej kręte, trudniejsze technicznie.
66. Rajd Polski po raz pierwszy w historii będzie w tym roku eliminacją mistrzostw świata. Będzie także rundą Ford Fiesta Sport Trophy International oraz cyklu Junior World Rally Championship (JWRC). Na liście zgłoszeń znalazło się 55 załóg, w tym światowa czołówka z zespołów: BP Abu Dhabi Ford World Rally Team, Citroen Total World Rally Team oraz Stobart VK M-Sport Ford Rally Team.
Walka rozpocznie się w czwartkowy wieczór 25 czerwca przejazdem widowiskowego super-odcinka specjalnego Mikołajki. W piątek, sobotę i w niedzielę zawodnicy mają do pokonania w sumie 1024,3 km w tym 352,1 km odcinków specjalnych podzielonych na 18 prób sportowych. Rywalizacja zakończy się w niedzielę 28 czerwca kolejnym przejazdem super odcinka Mikołajki na torze zbudowanym w pobliżu bazy rajdu.
Odcinki specjalne rajdu w większości zostały zlokalizowane na północny-wschód od Mikołajek. Uroczyste rozpoczęcie imprezy odbędzie się w czwartek 25 czerwca o godzinie 18.00, bezpośrednio po niej zostanie rozegrany super OS.