"W naszej opinii sponsorowanie polskiej reprezentacji w obecnych warunkach nie przynosi spółkom Compensa spodziewanych korzyści biznesowych, to jest nie wspiera budowania pozytywnego wizerunku naszej marki. W związku z tym również do momentu zakończenia trwającej obecnie umowy sponsorskiej logo naszych spółek nie będzie prezentowane podczas meczów reprezentacji Polski w piłce nożnej" - napisano w oświadczeniu.
Wczoraj podobne argumenty podał Bank Zachodni WBK, który zdecydował się wycofać reklamy na banerach wokół boiska na Stadionie Narodowym w Chorzowie w meczu eliminacji MŚ ze Słowacją (0:1). Bank napisał w oświadczeniu, że "solidaryzuje się z kibicami piłki nożnej w Polsce i podpisuje się pod stwierdzeniem wielokrotnie wyśpiewywanym podczas ostatnich meczów reprezentacji: piłka nożna dla kibiców".
Przez kilka tygodni fani nawoływali na różnych forach do bojkotu środowego meczu, który zakończył nieudane eliminacje do przyszłorocznego mundialu. Na stadionie zasiadło zaledwie około pięciu tysięcy widzów. Zaniepokojenie sytuacją wyrazili także inni sponsorzy reprezentacji. Większość odcięła się od działań PZPN i samego związku, podkreślając, że ich celem jest wspieranie piłkarzy i trenerów.