To 23. pole position w karierze 24-letniego Niemca, a ósme w tym sezonie, w którym wygrał sześć z dziesięciu wyścigów. Był najlepszy kolejno w GP Australii, GP Malezji, GP Turcji, GP Hiszpanii, GP Monaco i GP Europy na ulicznym torze w Walencji.
Poza tym trzykrotnie zajmował drugie miejsce - w GP Chin, GP Kanady i GP Wielkiej Brytanii. W ostatnią niedzielę, przed własną publicznością na Nuerburgringu Vettel po raz pierwszy w tym roku nie znalazł się na podium. Był czwarty, wyprzedzając podczas postoju w boksie na okrążenie przed metą, Brazylijczyka Felipe Massę.
W sobotę Vettel już na początku decydującej fazy walki o pole position uzyskał wynik 1.19,815, którego nie udało się poprawić żadnemu z rywali. Najbliżej tego był triumfator GP Niemiec Brytyjczyk Lewis Hamilton z McLaren-Mercedes, który przegrał zaledwie o 0,163 s.
Miejsca w drugiej linii startowej zajmą w niedzielę drugi brytyjski kierowca McLaren-Mercedes Jenson Button - 0,209 s oraz Brazylijczyk Felipe Massa z Ferrari - 0,535 s.
Przed weekendem o GP Węgier Hiszpan Fernando Alonso zapowiadał, że priorytetem dla niego i zespołu Ferrari jest uzyskanie jak najlepszego rezultatu w kwalifikacjach. Jednak niezbyt dobrze wiodło mu się w Q3, bowiem był dopiero piąty. Tuż za nim rozpocznie wyścig Australijczyk Mark Webber z Red Bull-Renault.
Alonso, dwukrotny mistrz świata (2005-06), był najszybszy w dwóch pierwszych etapach kwalifikacji do GP Węgier.
Wyścigi na torze pod Budapesztem rzadko dostarczają większych emocji, a kolejność krystalizuje się w nich już na pierwszych okrążeniach. Dlatego bardzo ważne dla układu sił są wyniki rywalizacji o pole position.
W tym sezonie kierowcy mają do dyspozycji nie tylko system odzyskiwania energii kinetycznej - KERS, zwiększający moc silnika na krótkich fragmentach toru. Drugim narzędziem wspomagającym podczas prób wyprzedzania jest DRS, czyli ruchome tylne skrzydło, zmniejszające opór powietrza na długich prostych odcinkach. Na Hungaroringu będzie tylko jedno miejsce, w którym będzie można z niego korzystać - prosta start-meta. Pozostałe części toru są kręte i nie sprzyjają walce o lepsze pozycje.
Po dziesięciu tegorocznych startach w klasyfikacji MŚ prowadzi Vettel z dorobkiem 216 pkt, przed Webberem - 139, Hamiltonem - 134 i Alonso - 130. W rywalizacji konstruktorów Red Bull-Renault zgromadził 355 punktów, podczas gdy McLaren-Mecedes ma ich 243, a Ferrari 142.
Wyniki rywalizacji o pole position do GP Węgier:
1. linia - Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull-Renault) 1.19,815 Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 1.19,978
2. linia - Jenson Button (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 1.20,024 Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) 1.20,350
3. linia - Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari) 1.20,365 Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault) 1.20,474
4. linia - Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes GP) 1.21,098 Adrian Sutil (Niemcy/Force India-Mercedes) 1.21,445
5. linia - Michael Schumacher (Niemcy/Mercedes) 1.21,907 Sergio Perez (Meksyk/Sauber-Ferrari)
6. linia - Paul di Resta (Szkocja/Force India-Mercedes) 1.22,256 Witalij Pietrow (Rosja/Renault) 1.22,284
7. linia - Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber-Ferrari) 1.22,435 Nick Heidfeld (Niemcy/Renault) 1.22,470
8. linia - Rubens Barrichello (Brazylia/Williams-Cosworth) 1.22,684 Jaime Alguersuari (Hiszpania/Toro Rosso-Ferrari) 1.22,979
9. linia - Pastor Maldonado (Wenezuela/Williams-Cosworth) Sebastien Buemi (Szwajcaria/Toro Rosso-Ferrari) 1.24,070
10. linia - Heikki Kovalainen (Finlandia/Lotus-Cosworth) 1.24,362 Jarno Trulli (Włochy/Lotus-Cosworth) 1.24,534
11. linia - Timo Glock (Niemcy/Virgin-Cosworth) 1.26,294 Vitantonio Liuzzi (Włochy/Hispania RT-Cosworth) 1.26,323
12. linia - Daniel Ricciardo (Australia/Hispania RT-Cosworth) 1.26,479 Jerome d'Ambrosio (Belgia/Virgin-Cosworth) 1.26,510