Drugie miejsce wywalczył Fin Esapekka Lappi (Citroen C3 WRC), ze stratą 34,7 s, a na trzeciej pozycji uplasował się Norweg Andreas Mikkelsen (Hyundai I20 WRC) - strata 1.04,5. Liderem MŚ pozostał Estończyk Ott Tanak (Toyota Yaris WRC), który w Turcji nie zdobył punktów z powodu problemów technicznych.
"Taki był nasz plan na ten weekend, wygrać. Przed startem wiedzieliśmy, że wszystko może się wydarzyć, to bardzo ciężki rajd. W tym trudnym czasie to dobry wynik dla zespołu. Wciąż mamy trochę rzeczy do poprawy" - ocenił swój start Ogier.
Start w Turcji był dziesiątym występem Kajetanowicza w mistrzostwach świata. Trzykrotny mistrz Europy odniósł pierwsze karierze zwycięstwo w MŚ w WRC2 (wcześniej najlepszym wynikiem było drugie miejsce w Rajdzie Sardynii 2019).
Kajetanowicz miał nawet szansę na uplasowanie się w czołowej "10" klasyfikacji generalnej, był bowiem na tak wysokiej pozycji do przedostatniego odcinka specjalnego. Ale wtedy doszło w jego samochodzie do awarii układu przeniesienia napędu na lewe przednie koło, na ostatnim OS-ie stracił ponad minutę i wyprzedzili go dwaj rywale jadący mocniejszymi samochodami WRC2 Pro.
W klasyfikacji sezonu WRC2 Kajetanowicz i Rosjanin Nikołaj Griazin (Skoda Fabia R5) mają po 73 punkty. Obaj mają tyle samo zwycięstw i drugich miejsc, ale Polak wyprzedza Rosjanina dzięki większej liczbie trzecich pozycji.
Kolejnym startem Kajetanowicza z pilotem Maciejem Szczepaniakiem w rundzie mistrzostw świata będzie Rajd Wielkiej Brytanii (3-6 października).
Rajd Turcji zgodnie z przewidywaniami okazał się bardzo trudną próbą dla samochodów. Szutrowa trasa pokryta kamieniami sprawiła, że większość kierowców miała poważne problemy z oponami. Najwięksi pechowcy kilka razy łapali "kapcia", dochodziło także do awarii zawieszeń. Takie "przygody" pozbawiły szans walki o podium kilku czołowych kierowców świata. Na liście pechowców byli m.in. Fin Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC), Belg Thierry Neuville (Hyundai I20 WRC), Lappi i Tanak. Po rajdzie kierowcy narzekali na ekstremalnie trudne warunki, na mecie zameldowało się tylko dwadzieścia załóg.
W klasyfikacji sezonu Tanak ma 210 pkt, drugi jest Ogier - 193, a trzeci Neuville - 180. W klasyfikacji zespołów prowadzi Hyundai - 314, a druga jest Toyota - 295.