Zespół rozwiązał też umowę z rosyjską firmą Uralkali, która od zeszłego roku była sponsorem tytularnym firmy Haas. Nie podano, kto zastąpi Mazepina. Drugim pilotem jest Mick Schumacher, syn siedmiokrotnego mistrza świata Michaela Schumachera. Rezerwowym kierowcą jest Brazylijczyk Pietro Fittipaldi, wnuk dwukrotnego mistrza świata, Emersona Fittipaldiego.

Reklama

1 marca Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zezwoliła rosyjskim i białoruskim zawodnikom na rywalizację pod neutralną flagą. Później organizacja wystawiła dokument, który muszą podpisać kierowcy z Rosji i Białorusi, aby wziąć udział w zawodach. Dokument zawiera szereg obostrzeń m.in. zakazuje zawodnikom eksponowanie rosyjskich i białoruskich symboli narodowych, barw lub flag m.in. na kombinezonach i przedmiotach osobistych. Przepisy obowiązują także w miejscach publicznych i na portalach społecznościowych. Dotychczas tylko federacje motorowe Wielkiej Brytanii i Finlandii wydały całkowity zakaz startów zawodnikom Rosji i Białorusi.

Ojcem Mazepina jest rosyjski miliarder, właściciel firmy Uralkali. 23-letni Mazepin zadebiutował w Formule 1 w zeszłym roku. Jego najlepszy wynik to 14. miejsce. Rozwiązany kontrakt miał obowiązywać do roku 2025.

Reklama

Start tegorocznej Formuły 1 zaplanowano na 18-20 marca o Grand Prix Bahrajnu.