„W kraju liczącym pięć milionów mieszkańców jest to wynik imponujący” - powiedział dyrektor sportowy kanału TV2 transmitującego spotkanie Vegard Jansen Hagen.

Reklama

TV2 posiada prawa do transmisji meczów Premier League od 2010 roku, a w tym roku wynegocjowała przedłużenie kontraktu do 2020. Mecze są jednak transmitowane na płatnych, kodowanych kanałach stacji.

„Oglądalność tego meczu była naszym rekordem, jeśli chodzi o transmisje angielskiego futbolu. Zatrudnienie Solskjaera przez Manchester United spadło nam jak z nieba i zdecydowaliśmy się na prezent gwiazdkowy dla wszystkich sympatyków futbolu i pokazać mecz bezpłatnie na kanale otwartym” - wyjaśnił Jansen Hagen.

Istniejąca od 1992 roku i nadająca z Bergen stacja TV2 jest największym norweskim kanałem prywatnym finansowanym z reklam w odróżnieniu od telewizji publicznej NRK finansowej przez abonament i posiadającej ustawowy zakaz ich emisji.

„Dlatego pierwszy mecz Solskjaera na Old Trafford, pomimo że dostępny za darmo dla wszystkich, był dla nas biorąc pod uwagę specjalny na tę okazję cennik reklam podczas studia z ekspertami, przed meczem i w przerwie jak prawdziwa wygrana w lotto” - powiedział Jansen Hagen.