Łukjaniuk, zwycięzca pierwszej tegorocznej rundy mistrzostw Europy - Rajdu Wysp Kanaryjskich - miał pecha, rozbił samochód tuż przed zakończeniem irlandzkich testów.

Miałem już dobre tempo, ale na jednym szybkim zakręcie trochę podbiło nam tylną oś. Na bardzo wąskiej drodze nie miałem już możliwości skorygowania błędu. Samochód jest do odbudowania, ale potrzebne są na to środki. Dlatego rezygnujemy ze startu, aby pokryć koszty remontu. Wrócimy na następną imprezę - zapowiada Rosjanin.

Rajd Irlandii zostanie rozegrany w dniach 7-9 kwietnia. W ubiegłym roku Kajetanowicz z pilotem Jarosławem Baranem wywalczyli drugą lokatę, wygrał Irlandczyk Craig Breen z pilotem Martinem Scottem. Po przejechaniu 18 asfaltowych, bardzo szybkich odcinków specjalnych Polacy stracili do Irlandczyka, którego atutem była doskonała znajomość trasy, zaledwie 6,4 s.

W tym roku listę startową otwiera Breen, który pojedzie Citroenem DS3 R5. Za nim ustawiony jest Walijczyk Elfyn Evans (Ford Fiesta R5). Breen i Evans to kierowcy ze światowej czołówki, obaj startują w tym roku w mistrzostwach świata. Z trójką pojedzie Kajetanowicz (Ford Fiesta R5).

Obok mistrza Europy na liście zgłoszeń są także inne polskie załogi. Start zapowiadają Filip Nivette i Kamil Heller oraz Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (obie załogi Ford Fiesta R5). Do Irlandii wybiera się także mistrz Polski z 2014 roku Wojciech Chuchała i Daniel Dymurski (Subaru Impreza STI) oraz Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Opel Adam R2).

W Irlandii zmierzymy się nie tylko na niesamowitym, pełnym niespodzianek i hop oesie Hamilton’s Folly (16,9 km), lecz także na nowych dla nas odcinkach, wśród krajobrazów i miejscowości na północ od Belfastu. Jednak niezależnie od tego, jak piękne i malownicze są doliny hrabstwa Antrim, jak urokliwe są tutejsze miasteczka i jak spektakularne są nadmorskie oesy, chcę przez cały rajd utrzymać najwyższą koncentrację i do ostatniego metra trzymać gaz w podłodze. Przed rajdem mocno pracowaliśmy, by zdobyć tu jak najwięcej punktów - deklaruje Kajetanowicz.

Trasa rajdu, która ma 209,5 km, podzielona została na 14 wyłącznie asfaltowych odcinków specjalnych. Najdłuższy odcinek The Glens (31,2 km), prowadzący przez doliny The Glens of Antrim, wzdłuż trasy Causeway Coastal Route, zostanie rozegrany w piątek. W sumie przez dwa dni kierowcy przejadą 807 km. Do 2. rundy ME zgłoszonych jest 77 załóg, w tym są kierowcy walczący w mistrzostwach Wielkiej Brytanii.

Pierwsza edycja Rajdu Irlandii została rozegrana w 1931 roku. Trasa imprezy The Circuit of Ireland Rally miała wtedy ponad 1000 mil. W 1991 roku Rajd Irlandii po raz ostatni był rundą mistrzostw Wielkiej Brytanii, 25 lat temu triumfował późniejszy mistrz świata – Colin McRae.

W czwartek zaplanowano odcinek kwalifikacyjny o długości 4,2 km i o 19.45 w Lisburn oficjalną ceremonię startu. W piątek kierowcy mają do przejechania sześć OS-ów, w sobotę osiem. Pierwsza załoga na mecie w Belfaście pojawi się w sobotę o godz. 19.07.