W sezonie 2022 "Kajto" uplasował się w mistrzostwach świata w kategorii WRC2 na trzeciej pozycji. Szansę walki o lepszą lokatę stracił pierwszego dnia Rajdu Japonii, ostatniej rundy mistrzostw świata. 11 listopada 2022 Kajetanowicz z pilotem Maciejem Szczepaniakiem mieli poważny wypadek na pierwszym odcinku specjalnym i musieli wycofać się z rywalizacji.

Reklama

Polacy rozbili się na odcinku specjalnym Isegami's Tunnel 1 o długości 23,3 km, który otwierał piątkową rywalizację. Po ich wypadku organizatorzy skrócili trasę tego OS-u, meta podczas drugiego przejazdu została wyznaczona przed wjazdem do pechowego tunelu.

Kajetanowicz zaczyna sezon od trzeciej rundy

W tym roku Kajetanowicz zaczyna sezon od trzeciej rundy, dwie - w Monte Carlo i Szwecji już zostały rozegrane.

Jesteśmy w Meksyku, gdzie atmosfera jest bardzo gorąca. Mamy tu nie tylko wysokie temperatury, które sięgają 30 st. C, a w samochodzie potrafi być nawet 60 st. i więcej. Począwszy od testów, kibice bardzo dobrze nas przyjęli, czujemy się tutaj momentami jak w Polsce. Taka atmosfera zdarza się naprawdę w niewielu miejscach na świecie, robią świetny klimat. Rajd Meksyku charakteryzują unikalne odcinki specjalne, które są bardzo wymagające, długie, rozgrywane na dużych wysokościach, przy wysokich temperaturach. Jest dużo kurzu, drobnego fesh feshu, potrafi być ślisko. To bardzo trudny rajd, ale cieszę się, że od niego rozpoczynamy naszą przygodę. Startowaliśmy tutaj w 2020 roku i choć nie obyło się bez kłopotów, mamy dobre wspomnienia - powiedział kierowca Orlen Rally Team.

W programie tegorocznej edycji Rajdu Meksyku są 23 odcinki specjalne o łącznej długości ponad 320 kilometrów. W sumie wraz z dojazdami załogi przejadą 971 km. Rywalizację rozpocznie miejski odcinek specjalny Street Stage GTO o długości nieco ponad 1,1 km, który rozpocznie się w nocy z czwartku na piątek o godz. 3.05 czasu polskiego.

Po dwóch rundach cyklu liderem mistrzostw świata jest Estończyk Ott Tanak (Ford Puma Rally1), który był piąty w Monte Carlo i wygrał zimową edycję w Szwecji. Tanak ma w dorobku 41 pkt i o trzy wyprzedza obrońcę tytułu Fina Kalle Rovanperę (Toyota Yaris Rally1). Trzeci jest Belg Thierry Neuville (Hyundai I20 Rally1) - 32 pkt.

Na piątej pozycji z dorobkiem 26 pkt jest sklasyfikowany ośmiokrotny mistrz świata Francuz Sebastien Ogier (Toyota Yaris Rally1), który wygrał Monte Carlo, a w Szwecji nie startował.

Ogier zapowiada start w Meksyku

Reklama

Ogier, który oficjalnie zakończył karierę, to jednak nadal startuje w wybranych rundach mistrzostw świata i zbiera dla teamu Toyoty punkty do klasyfikacji producentów. Teraz zapowiada start w Meksyku, gdzie chce walczyć o siódmą wygraną. Dotychczas - podobnie jak jego rodak dziewięciokrotny mistrz świata Sebastien Loeb - triumfował w tym rajdzie sześciokrotnie.

Gdy dowiedziałem się, że Rajd Meksyku wraca, od razu postanowiłem w nim wystartować. To właśnie w Meksyku zadebiutowałem w WRC w 2008 roku. Atmosfera jest tam zawsze świetna, trasy bardzo ciekawe, choć trudne - napisał Ogier na stronie internetowej zespołu Toyoty. Nie ścigałem się na szutrze od zeszłorocznego Rajdu Portugalii, będzie ciekawie, tym bardziej, że po raz pierwszy pojadę samochodem z napędem hybrydowym. Ciekawe, jak się będzie zachowywał na dużych wysokościach - dodał.

Szutrowe odcinki wyznaczone są w górach Sierra de Lobos i Sierra de Guanajuato, w niektórych miejscach na wysokości przekraczającej 2 500 m n.p.m. Do tego spodziewane temperatury powietrza przekraczające 30 st. C mogą spowodować, że pojawią się problemy techniczne samochodów hybrydowych związane z układem chłodzenia.

W klasyfikacji WRC2 liderem po dwóch rundach jest Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2) - 28 pkt, który w swojej kategorii triumfował w Monte Carlo. Tyle samo punktów zgromadził Szwed Oliver Solberg (Skoda Fabia Rally2 Evo). Mistrz świata Fin Emil Lindholm (Skoda Fabia Rally2 Evo) jest 13. W Monte Carlo nie startował, w Szwecji został sklasyfikowany na siódmej pozycji.