Poprosiłem naszą nową komisję MKOl zajmującą się e-sportem o zbadanie możliwości zorganizowania igrzysk olimpijskich – oświadczył Bach.
Szef MKOl zaznaczył, że na całym świecie e-sport i gry wideo przyciągają około trzech miliardów ludzi. Szacuje się, że ponad 500 milionów z nich szczególnie interesuje się e-sportem, który obejmuje sporty wirtualne i symulacje sportowe.
Dla nas jeszcze bardziej istotne jest to, że większość z nich ma mniej niż 34 lata – podkreślił Thomas Bach.
W 2021 roku MKOl opracował "Olympic Virtual Series". Był to pierwszy projekt pilotażowy MKOl w dziedzinie e-sportu – przypomniał przewodniczący MKOl.
Wyciągając wnioski z tego projektu, zorganizowaliśmy na początku roku w Singapurze Olimpijski Tydzień E-Sportu, na którym udało nam się połączyć społeczności olimpijskie i e-sportowe - dodał.
Uwzględniając kwalifikacje, ta olimpijska seria e-sportowa przyciągnęła ponad 500 tys. uczestników, generując ponad sześć milionów wyświetleń na żywo na wszystkich kanałach, z czego 75 proc. dotyczyło osób w wieku od 13 do 34 lat.