Do 31 marca kibice będą mogli zamawiać bilety na stronie internetowej www.euro2008.com. Kolejność zgłoszeń nie będzie miała znaczenia. Jeśli liczba zamówień będzie większa niż wejściówek, to o ich dystrybucji zdecyduje losowanie. Osoby wylosowane dowiedzą się o tym przed końcem kwietnia i dopiero wtedy zapłacą za bilety.
40 proc. kart wstępu trafi pod koniec listopada bezpośrednio do 16 narodowych federacji, których drużyny zakwalifikują się do mistrzostw. Federacje będą następnie sprzedawać bilety według własnej procedury.
UEFA poinformowała, że na każdy mecz turnieju Euro 2008 federacja narodowa będzie dysponować pulą biletów na 20 proc. miejsc na stadionie. To więcej niż podczas ubiegłorocznych mistrzostw świata, gdzie gwarantowana pula wynosiła 8 proc.
Pozostałe bilety (około 350 tys.) zarezerwowano dla sponsorów, VIP-ów, dla ośmiu miast goszczących turniej oraz dla przedstawicieli tych spośród 52 federacji zrzeszonych w UEFA, których drużyny nie awansowały do mistrzostw.
Wbrew zapowiedziom, bilety nie będą tańsze niż na ubiegłoroczne mistrzostwa świata. Będą kosztować od 45 euro do 550 euro na mecz finałowy. Rok temu w Niemczech ceny kart wstępu wynosiły od 35 do 600 euro.
Dobra wiadomość dla kibiców piłkarskich w Polsce. Rozpoczęła się internetowa sprzedaż biletów na piłkarskie mistrzostwa Europy 2008 w Szwajcarii i Austrii. Jak poinformowała UEFA, w pierwszym etapie przygotowano 330 tys. kart wstępu z łącznej puli miliona wejściówek.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama