Kubica nie musi wiązać się z BMW Sauber, a i jego team rozważa inne warianty. Mario Theissen nie ukrywa, że prowadził już wstępne rozmowy z Fernando Alonso. W przyszłym sezonie przepisy techniczne zmienią się tak bardzo, że układ sił w Formule 1 może przewrócić się do góry nogami. Dlatego, odchodząc z BMW, Robert będzie musiał zrobić krok w nieznane.
"Wybór jest trudny, ponieważ nie wiadomo, jak to będzie wyglądało w przyszłym roku" - przyznaje nasz kierowca. "Kiedy zostanie ogłoszona decyzja? Nie wiem. Może jutro, a może za trzy miesiące" - mówi Polak.
W Formule 1 jest jeszcze sześć wolnych miejsc, a te najbardziej atrakcyjne to BMW, Renault i Honda oraz ewentualnie Toro Rosso lub Williams. Siły i słabości BMW Sauber Robert zna doskonale. Jeśli postanowi pójść gdzie indziej, bezpieczniejszym wyborem będą dwie pozostałe ekipy fabryczne z wolnymi miejscami. Renault potrzebuje w składzie gwiazdy. Kierowca z najwyższej półki to szansa na szybszy rozwój, pieniądze sponsorów oraz większe zaufanie zarządu.