Światowe media powoływały się na doniesienia internetowego serwisu "The Local", ale właściciel portalu James Savage podkreślił w oświadczeniu, że taki artykuł nigdy się tam nie ukazał.

Reklama

"Nasze śledztwo wykazało, że został opublikowany na stronie stworzonej tak, aby wyglądała jak +The Local+" - wyjaśnił.

W fałszywym artykule powiadomiono, że Arabia Saudyjska, Jemen, Mauretania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Bahrajn oraz Egipt - kraje, które niedawno zerwały stosunki dyplomatyczne z Katarem - podpisały się pod żądaniem zmiany gospodarza mundialu w 2022 roku. Powołano się na art. 85 Kodeksu FIFA, który w wyjątkowych przypadkach dopuszcza taką możliwość.

"The Local" to szwajcarski anglojęzyczny serwis internetowy, który ma też swoje oddziały w dziewięciu innych krajach Europy.

Reklama

Napięta sytuacja w rejonie Zatoki Perskiej utrzymuje się od 5 czerwca. Wtedy to Arabia Saudyjska zerwała stosunki dyplomatyczne z Katarem, oskarżając go m.in. o wspieranie terroryzmu oraz nadmierne zbliżenie z Iranem. W ślad za Rijadem poszły Egipt, Bahrajn i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Kraje te zablokowały połączenia lotnicze, morskie i lądowe z emiratem.