- Cieszę się, że po sześciu latach koncern wraca do klubu i na koszulki piłkarzy - powiedział na konferencji prasowej prezes Wisły Płock Jacek Kruszewski.
Rozstanie Wisły z PKN Orlen miało miejsce dziewięć lat temu, gdy płocka drużyna spadła z najwyższej klasy. Ówczesne władze miasta i koncernu zdecydowały, że klub zostanie rozdzielony na dwie sekcje - piłki ręcznej i nożnej. Sześć lat temu, po tym jak Wisła spadła do drugiej ligi, firma całkowicie wycofała się z finansowania piłki nożnej, zostając sponsorem głównym piłkarzy ręcznych. Wtedy logo zniknęło z koszulek zawodników, na stadionie nie było reklam największej polskiej firmy.
Dwa miesiące temu, podczas ogłaszania wspólnych przedsięwzięć miasta i PKN Orlen, dyrektor wykonawczy ds. marketingu Rafał Pasieka zapewniał, że piłka nożna nie mieści się w strategicznych planach firmy. Prezes Wisły później napisał do prezesa Orlenu, płocczanina Wojciecha Jasińskiego, pismo z prośbą o nawiązanie współpracy, ale nie otrzymywał odpowiedzi.
W środę w siedzibie PKN Orlen ogłoszono jednak podpisanie umowy o współpracy na najbliższy sezon, z możliwością przedłużenia.
- Za kilka dni sportowe emocje związane z Euro 2016 się skończą, ale piłkarskie emocje w Płocku będą trwały przez cały sezon. I w tych emocjach piłkarze, kibice, mieszkańcy Płocka i PKN Orlen – będziemy razem. Wisła Płock to klub, dla którego przejściowe problemy stanowią tylko motywację, by zewrzeć siły i wykorzystać dobrą energię, by wrócić na szczyt. Właśnie teraz klub na szczyt wrócił, koncernu nie mogło w tym momencie zabraknąć - zapewnił Pasieka.
Bardzo zadowolony z decyzji firmy był Kruszewski.
- To trzecia wielka chwila w tym roku. 20 maja awansowaliśmy do ekstraklasy, 8 czerwca podpisaliśmy umowę z pierwszym głównym sponsorem, a 6 lipca dołącza do nas drugi - PKN Orlen. Po sześciu latach udało się ponownie nawiązać współpracę. To sukces nas wszystkich - koncernu, klubu, kibiców, miasta i jego mieszkańców. Wszyscy na to czekaliśmy, mam nadzieję, że dzięki współpracy z Orlenem, Wisła jeszcze lepiej będzie się rozwijać - podkreślił prezes.
Nowy główny sponsor dostał miejsce na logotyp swojego programu lojalnościowego dla klientów z przodu koszulki i na rękawkach. Kwota wsparcia nie została ujawniona, sponsor potwierdził tylko, że będzie to suma siedmiocyfrowa, a dodatkowo firma wykupi 1000 karnetów na cały sezon, które zostaną rozdysponowane wśród uczestników programu oraz mieszkańców Płocka i pracowników koncernu.
Pasieka zapewnił także, że nadal finansowani będą młodzi zawodnicy, skupieni w Stowarzyszeniu Sportu Młodzieżowego Wisły Płock. 4 lipca rozpoczął się projekt dla 400 dzieci "Piłkarskie Wakacje z Orlenem". Kandydaci na piłkarzy nożnych będą mogli korzystać z półkolonii i kolonii, będą dostawać sprzęt sportowy, brać udział w rozgrywkach.
Dyrektor potwierdził, że przez najbliższe trzy lata, zgodnie z podpisaną umową, firma będzie sponsorowała piłkarzy ręcznych Orlen Wisły. Zaprezentowane zostały nowe koszulki meczowe piłkarzy. Przygotowane są trzy komplety, w podłużne biało-niebieskie pasy, drugi w kolorze białym, a trzeci w czarnym.