Hamilton zgromadził w tym sezonie 98 punktów, o jeden więcej od Massy, który w niedzielę wyprzedził Hiszpana Fernando Alonso z Renault i Kimiego Raikkonena z Ferrari. Fin dzięki temu zrównał się w liczbie punktów z Kubicą (po 75) i zajął trzecie miejsce w MŚ, ponieważ ma w dorobku więcej zwycięstw.
16. tytuł mistrzowski wśród konstruktorów wywalczył zespół Ferrari.
Meta: Massa jest już na mecie i czeka na rozwój wydarzeń. Niesamowite, ale na ostatnim okrążeniu - niemal na prostej startowej - Hamilton wyprzedza Glocka, i to jednak on będzie mistrzem.
Kubica kończy wyścig na 11. miejscu, a Raikkonen jest trzeci i wyprzedza Polaka w klasyfikacji generalnej kierowców.
Kolejność na mecie:
1. Massa (Ferrari)
2. Alonso (Renault)
3. Raikkonen (Ferrari)
4. Vettel (Toro Rosso)
5. Hamilton (McLaren)
6. Glock (Toyota)
...
11. Kubica (BMW)
69. okrążenie: Dramat Hamiltona! Vettel go wyprzedza i w tej chwili mistrzem świata jest Massa. Brazylijska publiczność szaleje.
67. okrążenie: Vettel naciska Hamiltona. Jeśli uda mu się go wyprzedzić, Brytyjczyk straci tytuł!
65. okrążenie: W boksie teraz pojawiają się Hamilton i Vettel. Po nich opony zmienia Felipe Massa, który wraca na tor na pierwszej pozycji. Z czołówki na torze został tylko Glock.
Czołówka: 1. Massa (Ferrari), 2. Alonso (Renault), 3. Raikkonen (Ferrari), 4. Hamilton (McLaren), 5. Vettel (Toro Rosso), 6. Kovalainen (McLaren)
64. okrążenie: Jako pierwszy do bosku zjeżdża Heidfeld, który zakłada opony przejściowe. Po chwili mechanicy BMW obsługują Roberta Kubicę.
63. okrążenie: W czołówce na razie bez zmian, ale no torze pojawiają się pierwsze krople deszczu.
56. okrążenie: Według synoptyków BMW Sauber za kilka minut zacznie padać. Jeśli ich prognozy okażą się prawdziwe, może być jeszcze bardzo ciekawie.
51. okrążenie: Walka o mistrzostwo nabiera rumieńców, bo Hamiltona coraz mocniej naciska Vettel. Niemiec traci do kierowcy McLarena tylko sekundę.
48. okrążenie: Teraz Kubica mija Nakajimę i awansuje na 15. miejsce. O zdobyczy punktowej w Brazylii chyba może już jednak zapomnieć.
Czołówka: 1. Massa (Ferrari), 2. Alonso (Renault), 3. Raikkonen (Ferrari), 4. Hamilton (McLaren), 5. Vettel (Toro Rosso), 6. Kovalainen (McLaren)
46. okrążenie: Kubica wrócił na tor przed Sutilem, ale za Fisichellą. Włocha szybko jednak wyprzedził i teraz jak cień podąża za... Lewisem Hamiltonem, który w miedzy czasie go zdublował.
45. okrążenie: Długo się Kubica nie najechał. Tuż po Sutilu, to on pojawił się w pit-stopie.
44. okrążenie: Sutil w końcu zjeżdża do boksu. Teraz Polak ma przed sobą wolny tor i wreszcie może pokazać, na co go stać. O ile oczywiście pozwoli mu na to bolid, który na Interlagos spisuje się bardzo słabo.
38. okrążenie: Bezsilność Kubicy jest coraz bardziej irytująca. Polak cały czas wlecze się za Sutilem i niestety nic nie wskazuje na to, by szybko miało się to zmienić. Słabo spisuje się też jego kolega z BMW, Nick Heidfeld, który jedzie na 10. miejscu. Czyżby niemiecki team w Brazylii nie miał zdobyć nawet punktu?
37. okrążenie: Mechanicy mają teraz pełne ręce roboty. Zaczyna się seria pit stopów - do boksu zjechali Alonso, Hamilton i wielu, wielu innych.
35. okrażenie: Do alei serwisowej zjeżdża Glock. Wraca na 14. pozycji, ale najprawdopodobniej paliwa starczy mu już do mety.
32. okrążenie: Bardzo mądrze jedzie Hamilton. Brytyjczyk nie szarżuje, nie wdaje się w niepotrzebne "bijatyki", tylko spokojnie posuwa się do przodu, szanują swoją pozycję.
29. okrążenie: Vettel zjeżdża do boksu - na drugie miejsce wskakuje Alonso. Kubica nadal nie jest w stanie wyprzedzić Sutila i awansować na 16. miejsce.
Czołówka: 1. Massa (Ferrari), 2. Alonso (Renault), 3. Raikkonen (Ferrari), 4. Hamilton (McLaren), 5. Glock (Toyota), 6. Vettel (Toro Rosso)
24. okrążenie: Kubica traci do lidera już 67 sekund! To niemal całe okrążenie. Miejsce na podium na koniec sezonu coraz bardziej się oddala. W zasadzie Polak może liczyć już tylko na jakieś niepowodzenie Raikkonena.
22. okrążenie: Niesamowicie jedzie Sebastian Vettel. Młody Niemiec co chwila "wykręca" znakomite czasy. Nie musimy dodawać, że to właśnie do niego należy w tej chwili rekord okrążenia.
19. okrążenie: Robert Kubica cały czas jedzie na 17. miejscu. Polak próbuje wyprzedzić Adriana Sutila, ale kierowca Force India skutecznie odpiera jego ataki.
17. okrążenie: Hamilton wyprzedza Fisichellę i awansuje piątą pozycję. Na tę chwilę jest mistrzem świata.
16. okrążenie Felipe Massa powoli ucieka rywalom. Nad drugim Sebastianem Vettelem ma wprawdzie tylko sekundę przewagi, ale już czwarty Raikkonen traci do niego aż 9 sekund.
13. okrążenie: Kubica wraca na tor na 18. miejscu. W między czasie Raikkonen wyprzedził Trulli'ego. Seria pit stopów poważnie przetasowała stawkę.
Czołówka: 1. Massa (Ferrari), 2. Vettel (Toro Rosso), 3. Alonso (Renault), 4. Raikkonen (Ferrari), 5. Fisichella (Force India), 6. Hamilton (McLaren)
11. okrążenie: Niestety, w alei serwisowej pokazuje się Kubica. Oznacza to, że decyzja BMW, by już po okrążeniu formującym założyć Polakowi "deszczówki", była kompletnie nietrafiona.
8. okrążenie: Do boksów zjeżdżają kierowcy, którzy zdecydowali się założyć opony deszczowe, by zamienić jej na te przeznaczone na tor suchy. Wykorzystuje to Kubica, który systematycznie przesuwa się do przodu.
3. okrążenie: Walczący o tytuł mistrza świata Lewis HAmilton jest na czwartej pozycji. Jeżeli utrzyma ją do mety, mistrzostwo będzie jego.
1. okrążenie: Na torze jest już samochód bezpieczeństwa. Już na pierwszym okrążeniu do boksu zjechał Fisichella, dzięki czemu Kubica awansował o jedno miejsce. Jest 17.
Start: Ryk silników i ruszyli. Prowadzenie utrzymał Massa. Już na drugim zakręcie doszło do wypadku Coultharda i Nakajimy. Niestety, na końcu stawki jest Kubica, który startował z alei serwisowej.
>>>Co musi się stać, by Kubica stanął na podium?
Przed wyścigiem:
18.02 Już się przejaśnia, ale tor jeszcze przez jakiś czas będzie mokry. Ciekawe, czy któryś z kierowców zdecydował się założyć "deszczówki"?
17.55 Na torze Interlagos leje jak z cebra. Z tego powodu start wyścigu przesunięto o 10 minut.
Kolejność na starcie:
1. linia
Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) 1.12,386
Jarno Trulli (Włochy/Toyota) 1.12,737
2. linia
Kimi Raikkonen (Finlandia/Ferrari) 1.12,825
Lewis Hamilton (Wlk. Brytania/McLaren) 1.12,830
3. linia
Heikki Kovalainen (Finlandia/McLaren) 1.12,917
Fernando Alonso (Hiszpania/Renault) 1.12,967
4. linia
Sebastian Vettel (Niemcy/Toro Rosso) 1,13,082
Nick Heidfeld (Niemcy/BMW Sauber) 1.13,297
5. linia
Sebastien Bourdais (Francja/Toro Rosso) 1.14,105
Timo Glock (Niemcy/Toyota) 1.14,230
6. linia
Nelson Piquet junior (Brazylia/Renault) 1.12,137
Mark Webber (Australia/Red Bull) 1.12,289
7. linia
Robert Kubica (Polska/BMW Sauber) 1.12,300
David Coulthard (Wlk. Brytania/Red Bull) 1.12,717
8. linia
Rubens Barrichello (Brazylia/Honda) 1.13,139
Kazuki Nakajima (Japonia/Williams) 1.12,800
9. linia
Jenson Button (Wlk. Brytania/Honda) 1.12,810
Nico Rosberg (Niemcy/Williams) 1.13,002
10. linia
Giancarlo Fisichella (Włochy/Force India) 1.13,426
Adrian Sutil (Niemcy/Force India) 1.13,508