Na trzeciej pozycji ze stratą 5,9 s jest Belg Thierry Neuville (Hyundai I20 WRC). Tuż za nim plasuje się drugi kierowca koreańskiego teamu Hiszpan Dani Sordo, tracąc do lidera 12,7 s.

Reklama

Z pięciu rozegranych odcinków trzy wygrał Ogier, po jednym Mikkelsen i Neuville. Obrońca tytułu na drugim OS-ie Moselland 1 o długości 23,4 km stracił do Norwega prawie 9 s i dlatego zajmuje drugie miejsce.

Kierowcy startujący w mistrzostwach świata po dwóch rundach szutrowych w Polsce i Finlandii wrócili na asfalty. Po ośmiu rundach liderem mistrzostw świata jest Ogier, który zgromadził 143 pkt. Drugi jest Mikkelsen - 98 pkt, a trzeci Fin Jari-Matti Latvala - 87 pkt. Wszyscy są kierowcami teamu Volkswagen Motorsport, który zdecydowanie dominuje w tym roku.

Latvala, aktualnie trzeci w mistrzostwach świata, tegorocznego Rajdu Niemiec nie zaliczy do udanych. Już na pierwszym odcinku specjalnym w jego samochodzie doszło do awarii skrzyni biegów i Fin nie mógł kontynuować jazdy. W sobotę - jak zapewnia jego zespół - pojedzie dalej w systemie Rally2, ale szans na wywalczenie dobrej lokaty nie ma już najmniejszych.

Rajd Niemiec jest rundą mistrzostw świata od 2002 roku. Ogier wygrał w Niemczech już dwa razy - w 2011 roku był najszybszy jadąc Citroenem C4 WRC, w 2015 roku wygrał za kierownicą Polo WRC. Na liście zwycięzców jednak zdecydowanie przewodzi Francuz Sebastien Loeb z ekipy Citroena, który zwyciężył dziewięć razy, ostatnio w 2012 roku.

Trasa tegorocznej imprezy ma 1208 km, w tym osiemnaście odcinków specjalnych o łącznej długości 306,8 km. Kierowcy pojadą po nawierzchniach asfaltowych i betonowych. Odcinki specjalne są bardzo szybkie, trudne technicznie. Wiele z nich poprowadzonych jest wąskimi drogami pośród winnic.

Bazą jest Trewir, start i metę wyznaczono pod Porta Nigra; największą bramą miejską z czasów rzymskich na północ od Alp. Jak zawsze najciekawiej zapowiada się dwukrotnie przejeżdżany odcinek specjalny Arena Panzerplatte, którego trasę wyznaczono na poligonie wojskowym, gdzie ćwiczą jednostki pancerne Bundeswehry.