Na torze Circuit de la Comunitat Ricardo Tormo w Walencji team BMW testuje głównie nowy system KERS (odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania).
Kubica wie, że wiele zespołów jest podekscytowanych wprowadzeniem KERS, ale podchodzi do sprawy sceptycznie. "Tak naprawdę cieszą się, bo będą go wykorzystywać także w zwykłych samochodach osobowych. Kierowcy wyścigowi nie poczują jednak żadnej różnicy" - przewiduje.
A jak kierowcy będą korzystać z KERS podczas wyścigów? "Każdy będzie naciskał ten przycisk i wykorzystywał dodatkową moc na sześć sekund podczas każdego okrążenia w miejscach, gdzie przyniesie to największą korzyść, czyli na najdłuższych prostych. Jeśli ja nacisnę ten przycisk i kierowca za mną naciśnie, to mnie na pewno nie wyprzedzi. Oczywiście może się tak zdarzyć, że niektóre zespoły nie będą miały tego urządzenia, więc wyprzedzanie będzie łatwiejsze" - mówi Polak reprezentujący barwy BMW Sauber.
>>>Polak sam buduje swój bolid
Wyniki porannej sesji:
1. Takuma Sato (Toro Rosso) - 1.20,763 (121 okrążeń)
2. Sebastien Buemi (Toro Rosso) - 1.21,071 (117)
3. Alexander Wurz (Honda) - 1.21,198 (77)
4. Pedro de la Rosa (McLaren) - 1.21,417 (65)
5. Luca Badoer (Ferrari) - 1.22,038 (93)
6. Gary Paffett (McLaren) - 1.22,235 (47)
7. Robert Kubica (BMW Sauber) - 1.22,341 (56)
8. Sebastien Loeb (Red Bull) - 1.22.503 (82)
9. Nelson Piquet jr (Renault) - 1.22,560, (80)
10. Christian Klien (BMW Sauber) - 1.22,883 (53)
11. Nico Hülkenberg (Williams) - 1.23,467 (116)
12. Vitantonio Liuzzi (Force India) - 1.23,794 (86)
13. Adrian Sutil (Force India) - 1.23.832 (88)
14. Marc Gene (Ferrari) - 1.24,117 (32)
15. Bruno Senna (Honda) - 1.24.343 (39)
16. Giedo van der Garde (Renault) - 1.24,908, (27)
17. Lucas Di Grassi (Honda) - 1.24,512, (48)