Ten sezon to jedno wielkie pasmo niepowodzeń. Mający walczyć o mistrzostwo Robert Kubica nie zdobył żadnego punktu już w piątym wyścigu z rzędu. Zapewnienia szefów BMW Sauber o poprawie bolidu Polaka można włożyć między bajki.

Reklama

Na torze Catalunya Circuit Kubica zajął 11. miejsce i to tylko dlatego, że aż sześciu kierowców się wycofało. Gdyby nie kraksa na początku wyścigu, nasz kierowca mógłby zająć jeszcze dalszą pozycję.

W Hiszpanii po raz kolejny w tym sezonie bezkonkurencyjni byli kierowcy Brawn GP. Wygrał - już czwarty raz w tym sezonie - Jenson Button, a drugi był Rubens Barichello.

Kolejny wyścig już za dwa tygodnie w Monako. Oby tym razem Kubica zdobył pierwsze punkty w tym sezonie.

Wyniki Grand Prix Hiszpanii:

1. Jenson Button (Brawn GP) - 1:37.19,202
2. Rubens Barrichello (Brawn GP) - 13,056 s
3. Mark Webber (Red Bull) - 13,924
4. Sebastian Vettel (Red Bull) - 18,941
5. Fernando Alonso (Renault) - 43,166
6. Felipe Massa (Ferrari) - 50,827
7. Nick Heidfeld (BMW Sauebr) - 52,312
8. Nico Rosberg (Williams) - 1.05,211
9. Lewis Hamilton (McLarens) - 1 okr.
10. Timo Glock (Toyota) - 1 okr.
11. Robert Kubica (BMW Sauber) - 1 okr.
12. Nelson Piquet junior (Renault) - 1 okr.
13. Kazuki Nakajima (Williams) - 1 okr.
14. Giancarlo Fisichella (Force India) - 1 okr.












Klasyfikacja MŚ kierowców (po 5 z 17 eliminacji):

Reklama

1. Jenson Button - 41 pkt
2. Rubens Barrichello - 27
3. Sebastian Vettel - 23
4. Mark Webber- 15,5
5. Jarno Trulli - 14,5
6. Timo Glock - 12
7. Lewis Hamilton - 9
. Fernando Alonso - 9
9. Nick Heidfeld - 6
10. Nico Rosberg - 4,5
11. Heikki Kovalainen - 4
12. Felipe Massa - 3
. Kimi Raikkonen - 3
. Sebastien Buemi - 3
15. Sebastien Bourdais - 1













Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 5 z 17 eliminacji):

1. Brawn GP - 68 pkt
2. Red Bull - 38,5
3. Toyota - 26,5
4. McLaren - 13
5. Renault - 9
6. BMW-Sauber - 6
7. Ferrari - 6
8. Williams - 4,5
9. Toro Rosso - 4







Meta: Znów wielka radość w ekipie Brawn GP. Jenson Button wygrywa czwarty wyścig w tym sezonie. Drugi jest Rubens Barichello, trzeci Mark Webber.

65. okrążenie: Massa jedzie wolno po torze, został wyprzedzony przez Alonso.

64. okrążenie: Button już nie powinien zmarnować 13 sekund przewagi nad Barichello.

63. okrążenie: Alonso dostał polecenie, żeby przycisnąć i starać się dogonić Massę.

62. okrążenie: Oszczędzający paliwo Felipe Massa spadł za Sebastiana Vettela. Brazylijczyk ma około 16 sekund przewagi nad Alonso.

61. okrążenie: Szefowie BMW Sauber przekonywali, że tym razem Kubica będzie miał lepszy bolid. Niestety widać, że trochę się pospieszyli z tymi zapewnieniami.

60. okrążenie: Button pewnie jedzie po czwarte zwycięstwo w tym sezonie.

59. okrążenie: Zacięta walka o dziewiątą pozycję. Glock nie odpuszcza.

58. okrążenie: Hamilton odpiera ataki Glocka, dzięki temu Kubica może dogonić rywali.

57. okrążenie: Kubica zmniejsza dystans do dziesiątego Glocka, a Webber do Barichello.

56. okrążenie: Inżynierowie Ferrari każą Massie zwolnić, bo zużywa zbyt dużo paliwa.

55. okrążenie: Massa utrzymuje minimalną przewagę nad Vettelem. Kubica ma około 6 sekund straty do Glocka. Już go nie dogoni.

54. okrążenie: Dziewiąty Hamilton traci około 18 sekund do ósmego Rosberga. Wygląda na to, że mistrz świata nie zdobędzie żadnego punktu.

53. okrążenie: Massa dostał polecenie, żeby ograniczyć obroty silnika, bo w przeciwnym wypadku może mu zabraknąć paliwa.

52. okrążenie: Sebastian Vettel jedzie tuż za czwartym Massą i czeka na błąd rywala, który pozwoli mu go wyprzedzić.

51. okrążenie: Jenson Button ma 7,1 sekundy przewagi nad kolegą z ekipy, Rubensem Barichello. Zanosi się na kolejne podwójne zwycięstwo ekipy Brawn GP.

50. okrążenie: Szybka obsługa bolidu Webbera sprawia, że Brytyjczyk awansuje na trzecią pozycję, wracając na tor przed Massą.

49. okrążenie: Barichello i Webber w alei serwisowej. Oznacza to, że Button wraca na pozycję lidera.

48. okrążenie: Kubica jedzie na 11. pozycji i ma już niewielkie szanse na jakąkolwiek zdobycz punktową.

47. okrążenie: Lider wyścigu wraca na tor na trzeciej pozycji, ale jego rywale będą musieli jeszcze zjechać na dotankowanie.

46. okążenie: Button i Barichello dublują Kubicę. Na tym okrążeniu Button zjeżdża do pitstopu.

45. okrążenie: Kubica zjeżdża do alei serwisowej na drugie i ostatnie dotankowanie.

44. okrążenie: Opona w bolidzie Hamiltona jest już tak starta, że grozi wybuchem.

43. okrążenie: Fernando Alonso wyjeżdżając z alei serwisowej wyprzedza Hamiltona, dostaje za to oklaski od kibiców.

42. okrążenie: Drugi Massa zjeżdża na ostatni postój w pitstopie. Brazylijkczyk wraca na tor na piątej pozycji.

41. okrążenie: Button ma około cztery sekundy przewagi nad Massą. Hamilton ma jakieś problemy z bolidem, traci dystand do Nicka Heidfelda.

40. okrążenie: Nakajima zjeżdża do alei serwisowej i wraca na tor za Kubicą. Polak wciąż jedzie za Glockiem.

39. okrążenie: Z bolidu Massy odpadł karbonowy kołpak.

38. okrążenie: Button powiększa przewagę nad rywalami. Mylili się ci, którzy przewidywali, że już w europejskich wyścigach bolidy Brawna GP nie będą tak mocne.

37. okrążenie: Niestety nie zanosi się na przełom. Kubica jedzie na niepunktowanej pozycji i niewiele wskazuje na to, żeby miało się to zmienić.

36. okrążenie: Odpierający ataki Kubicy Glock traci dystans do Lewisa Hamiltona.

35. okrążenie: Button ma około dwóch sekund przewagi nad Massą.

34. okrążenie: Kubica jedzie tuż za Glockiem, ale ponieważ na torze pod Barceloną jest trudno wyprzedzać i Polak czeka na odpowiedni moment do ataku.

33. okrążenie: Na półmetku kolejność jest następująca: Button, Massa, Vettel, Barichello, Webber, Heidfeld, Alonso, Rosberg.

32. okrążenie: Kubica dogonił już Timo Glocka i zaraz będzie wyprzedzał rywala.

31. okrążenie: Heidfeld i Hamilton zjeżdżają razem do alei serwisowej. Lepiej spisali się mechanicy BMW Sauber, którzy szybciej obsługują bolid Heidfelda.

30. okrążęnie: Barichello dostaje opony z miękkiej mieszanki, a więc będzie musiał jeszcze zjechać do pitstopu.

29. okrążenie: Mechanicy Brawn GP przygotowują się do przyjęcia Rubensa Barichello.

28. okrążenie: Wszystko wskazuje na to, że walka toczyć się będzie już tylko o drugie miejsce. Button utrzymuje około 3 sekund przewagi nad Massą.

27. okrążenie: Barichello bije rekordy okrążenia. Brazylijczyk jest faworytem do zwycięstwa.

26. okrążenie: Chyba wreszcie bolid Kubicy jest dobrze zestrojony, bo osiąga bardzo dobre czasy.

25. okrążenie: Kubica jedzie na 13. pozycji, ale kilku kierowców jeszcze nie zjeżdżało na dotankowanie.

24. okrążenie: Rubens Barichello powiększa przewagę nad kolegą z ekipy Jensonem Buttonem. Aktualnie wynosi ona około 10 sekund.

23. okrążenie: Okazało się, że przyczyną wycofania się Kovalainena z wyścigu była awaria skrzyni biegów.

22. okrążenie: Robert Kubica zjeżdża do pitstopu. Po krótkim postoju nasz kierowca wraca na tor na 12. pozycji.

21. okrążenie: Kubica jedzie tuż za Heidfeldem. Wygląda na to, że Polak jest szybszy.

20. okrążenie: Dzięki awarii Raikkonena Kubica awansował na 8. pozycję.

19. okrążenie: Bolid Raikkonena już zabrany z toru. Massa i Vettel zjeżdżają razem do alei serwisowej.

18. okrążenie: Barichello zjeżdża do alei serwisowej i wraca na tor przed Jensonem Buttonem.

17. okrążenie: Awaria w bolidzie Raikkonena. Fin zaparkował na zakręcie i wysiadł z maszyny. Żółta flaga na torze.

16. okrążenie: Tomi Glock zjeżdża do alei serwisowej po paliwo i nowe opony. Jenson Button i Fernando Alonso robią to samo.

15. okrążenie: Bolidy Brawna mają już prawie 4 sekundy przewagi nad Ferrari Massy.

14. okrążenie: System KERS w bolidzie Raikkonena najpewniej nie działa, bo Fin z niego nie korzysta.

13. okrążenie: Raikkonen stara się wyprzedzić Heidfelda, ale Niemiec się nie daje. Kubica jedzie już półtorej sekundy za kierowcą Ferrari.

12. okrążenie: Bardzo ładny manewr Nicka Heidfelda, który wyprzedza Kimiego Raikkonena i potem odpiera ataki byłego mistrza świata.

11. okrążenie: Felipe Massa traci dystans do prowadzącej dwójki. Po raz kolejny okazuje się, że bolidy Brawn GP są poza zasięgiem.

10. okrążenie: Kubica traci około sekundy do Kimiego Raikkonena. Dwa bolidy Brawna odjeżdżają od stawki.

9. okrążenie: Słaby wyścig w wykonaniu Lewisa Hamiltona. Mistrz świata jedzie dopiero na 14. pozycji.

8. okrążenie: Barichello utrzymuje około jednej sekundy przewagi nad kolegą z zespołu Brawn GP, Jensonem Buttonem. Koniec wyścigu dla Kovalainena. Bolid Fina zostaje zepchnięty do boksu.

7. okrążenie: Robert Kubica wyprzedził mającego problemy z bolidem Heikkiego Kovalainena i jest już 11.

6. okrążenie: Już można się ścigać. Od razu kibice mogli pasjonować się walką Fernando Alonso z Markiem Webberem na prostej start-meta.

5. okrążenie: Po tym okrążeniu samochód bezpieczeństwa zjedzie z toru.

4. okrążenie: Samochód bezpieczeństwa nadal na torze. Kubica jedzie na 12. pozycji, mając przed sobą Heikkiego Kovalainena z ekipy McLarena i Kimiego Raikkonena z Ferrari.

3. okrążenie: Nakajima zjeżdża do alei serwisowej po nowy przedni nos. Kierowcy jadą zygzakiem za samochodem bezpieczeństwa. Liderem wyścigu jest Rubens Barichello, który na starcie awansował o dwie pozycje.

2. okrążenie: Koniec wyścigu dla Adriana Sutila, Sebastiana Bourdaisa, Sebastiana Buemiego i Jarno Trullego. Samochód bezpieczeństwa na torze. Kubica spadł na 13. miejsce.

1. okrążenie: Ruszyli! Świetny start bolidów Brawn GP, które od razu zajęły dwa pierwsze miejsca. Na trzecim okrążeniu miała miejsce duża kraksa. Rozbiły się maszyny Adriana Sutila, Sebastiana Bourdaisa. Żóła flaga na torze.

Okrążenie formujące: Warunki do ścigania są bardzo dobre. Jest ciepło i tor jest suchy. Kierowcy jadą zygzakiem, rozgrzewając opony. Kubica jedzie na 10. pozycji.