Władze Poznania swój stadion rozpoczęły modernizować już w 2003 roku. Wybudowano wówczas całkowicie nową, tzw. czwartą trybuną, całkowicie zadaszoną, która może pomieścić 8500 widzów. Przed rokiem oddano do użytku kolejną trybunę o pojemności 6500 osób, na której obecnie jest dobudowywane tzw. trzecie piętro z kolejnymi 2600 miejscami.

Reklama

Przyznanie Polsce Euro 2012 przyspieszyło prace na stadionie. Już latem tego roku zostanie ogłoszony przetarg na rozbiórkę trybuny nr 1 i 3, mieszczących się wzdłuż linii bocznych. Dla kibiców oznacza to szereg utrudnień w postaci przede wszystkim ograniczonej liczby miejsc. "Istnieje możliwość nałożenia na siebie terminów modernizacji, ale nie dopuścimy do sytuacji, że dostępna dla kibiców będzie tylko jedna trybuna" - wyjaśnia Arkadiusz Kasprzak, wiceprezes Lech Poznań.

Prace trwają nie tylko na stadionie. Nowe, dwupasmowe drogi pozwolą na szybki i łatwy dojazd z autostrady i z lotniska na Stadion Miejski. W obu przypadkach nie powinien on zająć więcej niż 10-15 minut. Są już gotowe projekty nowych rozwiązań komunikacyjnych, które ten czas mogą jeszcze bardziej skrócić.

Miasto przygotowało szereg projektów dotyczących modernizacji i budowy nowych tras tramwajowych oraz zakupu taboru komunikacyjnego. Ich realizacja będzie zależeć w głównej mierze od wysokości dotacji, jakie otrzyma Poznań z budżetu centralnego.

Obecnie są realizowane dwie inwestycje z zakresu bezpieczeństwa. Rozbudowywany jest system monitoringu wizyjnego miasta i infrastruktury technicznej. Jednocześnie trwa budowa systemu informatycznego, wspomagającego zarządzanie w sytuacjach nadzwyczajnych zagrożeń.

Reklama