Według nieoficjalnych informacji włoski koncern bierze pod uwagę możliwość przejęcia poważnie zadłużonej ekipy Saubera, jednak warunkiem dojścia do porozumienia jest anulowanie wszystkich zobowiązań teamu założonego w 1970 roku w Hinwil przez Szwajcara Petera Saubera.
Formuła 1 jest w świecie motoryzacji najbardziej rozwiniętą technicznie formą rywalizacji. Celem Alfa Romeo jest także dążenie do technicznej perfekcji. Sądzę, że możliwość powrotu do F1 jest realna, w końcu legenda marki narodziła się w wyścigach. Kiedy jednak do tego dojdzie? - nie wiadomo - powiedział na Shanghai International Circuit Marchionne.
Marka Alfa Romeo od 1986 roku należy do Fiata. W kwietniu 2014 roku Fiat oficjalnie ogłosił plan jej rewitalizacji, jedną z form promocji ma być powrót do sportu.
Alfa Romeo w wyścigach Grand Prix debiutowała w latach 30. ubiegłego stulecia, jej kierowcy zwyciężali w latach 1946-49, a później w dwóch pierwszych sezonach Formuły 1, gdy startowali jeszcze samochodami skonstruowanymi przed wybuchem II wojny światowej. Ponownie Alfa wróciła na tory w latach 1979-85. Definitywnie wycofała się po GP Australii.
Za kierownicą Alfy Argentyńczyk Juan Manuel Fangio zdobył w 1951 roku pierwszy tytuł mistrza świata. W latach 70. w barwach zespołu jeździli m.in. Andrea de Cesaris, Mario Andretti i Riccardo Patrese.
Zespół Sauber debiutował w F1 w 1993 roku, startował do 2005, później występował pod nazwą BWM-Sauber. To właśnie wtedy, w 2008 roku szwajcarski team zanotował jedyne zwycięstwo w historii, gdy wyścig o Grand Prix Kanady wygrał Robert Kubica. Krakowian także jeden raz - w 2008 roku w Bahrajnie - wywalczył dla Saubera pole position.
W sezonie 2016 w barwach Saubera startują 25-letni Szwed Marcus Ericsson i 23-letni Brazylijczyk Felipe Nasr. W trzech dotychczas rozegranych wyścigach, nie zdobyli punktów.