Konstrukcja dachu stadionu opiera się na dwóch pierścieniach, z których każdy składa się z czterdziestu kilkudziesięciotonowych segmentów. Całość przypomina kształtem elipsę o obwodzie 950 metrów.
"To było trudne zadanie, wszystko musiało się zgadzać co do milimetra. Każdy z elementów ważył ok. 75 ton, a pozycja newralgicznych elementów konstrukcji mogła ulec drobnym zmianom nawet pod wpływem wahań temperatury. Dlatego towarzyszyło nam lekkie drżenie serca, ale na szczęście wszystko poszło zgodnie z planem" - poinformował po ułożeniu ostatniego elementu konstrukcji dyrektor kontraktu w firmie Mostostal Zabrze Andrzej Nitarski.
Górny pierścień stadionu stanie się punktem oparcia dla 126 lin, będących podstawą konstrukcji nośnej zadaszenia z poliwęglanowych płyt. Liny będą najpierw podciągane do równego obciążenia całej konstrukcji, a następnie wszystkie razem naciągane na właściwą wysokość. Całość utworzy półprzezroczysty dach o powierzchni ok. 44 tys. m kw.
Każdego dnia w prace związane z przebudową Stadionu Śląskiego zaangażowanych jest ponad 300 pracowników. Planowany termin zakończenia inwestycji to druga połowa tego roku. Obiekt będzie mógł pomieścić 55,2 tys. osób. Koszt modernizacji wyniesie 415 mln zł.
Należący do samorządu Stadion Śląski przebudowywany jest od wielu lat. W ostatnim etapie m.in. powiększona zostanie pojemność widowni (z ok. 47 tysięcy). Impulsem do tej fazy modernizacji - trwającej od października 2009 roku - były starania regionu o organizowanie na chorzowskim obiekcie meczów w ramach piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. Ostatecznie stadion przegrał tę rywalizację, ale poprzednie władze samorządowe zdecydowały się mimo wszystko dokończyć przebudowę.
Stadion ma być przygotowany także do rozgrywania zawodów lekkoatletycznych rangi mistrzostw świata. Zakres prac obejmuje oprócz dachu także m.in. przebudowę trybuny zachodniej, przygotowanie obiektu do rozgrywania zawodów lekkoatletycznych, montaż nowego systemu monitoringu, nagłośnienia, bramek wejściowych.
Zmiany wprowadzone do zakresu prac pod kątem lekkiej atletyki i spełniania kryteriów bezpieczeństwa podniosły pierwotny koszt przebudowy z wcześniej zakładanych ok. 340 mln zł do ponad 400 mln.