Stratedzy niektórych zespołów postanowili skopiować taktykę zastosowaną przez Roberta Kubicę w Grand Prix Australii. Alonso zjedzie na pierwsze tankowanie już w okolicach dziesiątego okrążenia, a więc na pierwszą fazę wyścigu założy podatne na zużycie supermiękkie opony.

Reklama

Ruszający z pole position Sebastian Vettel ma w zbiorniku paliwo na trzy okrążenia więcej, a Mark Webber będzie tankował jedną rundę później. Jenson Button ma paliwo na dziewiętnaście okrążeń. Jego partner z Brawn, Rubens Barrichello, wytrzyma na torze jedno okrążenie dłużej.

Kubica stanie na starcie z podobnym obciążeniem paliwem jak Button, a Nicka Heidfelda zatankowano na 27 kółek. Najcięższe są samochody Sébastiena Bourdais, Felipe Massy i Nelsona Piqueta - kierowcy Toro Rosso i Ferrari zatankują w okolicach 32. okrążenia, a Nelsinho ma zapas benzyny aż na 35 rund. Po starcie Kubica musi jak najszybciej wyprzedzić ruszającego tuż przed nim Piqueta, aby nie utknąć na długi czas za kierowcą Renault.

>>>Kubica: Strasznie się męczymy

Ciężar samochodów na starcie do Grand Prix Chin (według kolejności startowej):

Sebastian Vettel - 644,0 kg
Fernando Alonso - 637,0 kg
Mark Webber - 646,5 kg
Rubens Barrichello - 661,0 kg
Jenson Button - 659,0 kg
Jarno Trulli - 664,5 kg
Nico Rosberg - 650,5 kg
Kimi Räikkönen - 673,5 kg
Lewis Hamilton - 679,0 kg
Sébastien Buemi - 673,0 kg
Nick Heidfeld - 679,0 kg
Heikki Kovalainen - 697,0 kg
Felipe Massa - 690,0 kg
Kazuki Nakajima - 682,7 kg
Sébastien Bourdais - 690,0 kg
Nelson Piquet - 697,9 kg
Robert Kubica - 659,0 kg
Adrian Sutil - 648,0 kg
Timo Glock - 652,0 kg
Giancarlo Fisichella - 679,5 kg