Niemieccy piłkarze w nowych strojach będą grali jako gospodarze Euro 2024. Burzę za naszą zachodnią granicą wywołała personalizacja koszulki z numerem "44". Według opinii wielu osób w Niemczech dwie czwórki ustawione obok siebie miały czcionkę łudząco podobną do tej, która kojarzy się ze zbrodniczą organizacją "SS".

Reklama

Koszulki z numerem "44" wycofane ze sprzedaży

Dlatego koncern Adidas i Niemiecka Federacja Piłki Nożnej postanowiły wycofać możliwość zakupu trykotu z tym numerem.

Obie "instytucje" od razu zastrzegły, że działanie było niezamierzone. Żadna z zaangażowanych stron nie widziała bliskości nazistowskiej symboliki w procesie opracowywania projektu koszulki - czytamy w komunikacie DFB.

Reklama

W Adidasie pracują ludzie z około 100 krajów. Nasza firma opowiada się za promowaniem różnorodności. Jako firma aktywnie prowadzimy kampanię przeciwko ksenofobii, antysemityzmowi, przemocy i nienawiści we wszelkich formach. Wszelkie próby promowania poglądów, które dzielą lub wykluczają, nie są częścią naszych wartości jako marki - powiedział rzecznik Adidasa Oliver Brüggen.

Adidas dodatkowo w swoim sklepie internetowym zablokował możliwość dodania na koszulkach napisów, takich jak np. "Führer" czy "Hitler".