FIA uznała, że redukcja kosztów jest konieczna i wraz z przedstawicielami zespołów zrzeszonymi w FOTA ustaliła, jakie zmiany w najbliższych latach czekają Formułę 1.
Jeden silnik ma być wykorzystywany podczas trzech wyścigów i zostać ograniczony do 18 tys. obrotów na minutę, co ma przedłużyć jego żywotność, a każdy zespół będzie ograniczony limitem 20 silników.
Kolejna nowość to fakt, iż zespoły będą musiały dzielić się danymi dotyczącymi opon i paliwa, a od 2010 roku wprowadzony zostanie zakaz tankowania podczas weekendów wyścigowych.
>>>Teamy się dogadały. Będzie rewolucja w Formule 1
Nowy system KERS - odzyskiwania energii kinetycznej, generowanej podczas hamowania, a tworzącej dodatkowe przyspieszenie, nie będzie obowiązkowy w nowym sezonie.
"Na rok 2010 FOTA (Formula One Teams Association) rozważa wprowadzenia standardowego systemu KERS" - poinformowała FIA, dodając, że oczekuje w tej sprawie propozycji. W dłuższym terminie, FIA i FOTA "przestudiują możliwość stosowania w 2013 r. całkowicie nowego napędu, bazującego na wydajnej energii".
FIA ocenia, że nowe "oszczędne" zamierzenia, pozwolą teamom fabrycznym zaoszczędzić w 2009 r. 30 procent ich budżetów roku 2008, a niezależne teamy zyskają jeszcze większą redukcję kosztów.